Jag är i tagen att bygga en redskapsbod. Har en tänkt placering som går ut på att ställa den med ryggen mot en 1,5 meter hög betongmur.
Största anledningen är utrymmesbrist men också att det hade stabiliserat det hela.

Det ringer dock lite varningsklockar hos mig om att ha en sida delvis gömd bakom betongen där den aldrig kommer vara åtkomstbar. Vad tror ni? Kommer det skapa fuktproblem eller liknande, eller är det bara att köra på?
 
Då är det bättre att låta betongmuren vara en del av boden, men 1,5 m är lite lågt.
 
R
Snedtak uppåt från muren till ståhöjd inte fel och ankra taket i muren , blir en stadig bod då
 
J justusandersson skrev:
Då är det bättre att låta betongmuren vara en del av boden, men 1,5 m är lite lågt.
Ja, jag hade tänkt mig ståhöjd iaf. Den blir ca 8 m2. Känns också konstigt att ha en betongvägg inne :/
 
R
Bra att hänga tunga saker på , hyllor med alla vertyg e.t.c stabilt , i övrigt det är en redskapsbod
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.