ja, det talades förut om att det skulle vara på G från Telia, men jag tror att de flesta klarade sig undan i vår etapp. Vet inte hur det blivit för dom som dröjt med att bygga.

Var det kostnadsfritt med fiberinstallation innan den 1 juni??

Ja, jag betala inget. Gratis.

Om just 1:a juni var brytpunkten vet jag inte. Jag försökte få offert i November och flera gånger framöver. I slutet av januari visade sig att Telia saknade rutiner för att fakturera för fiberinstallationen, men jobbade på det, men så länge efterskänkte de installationskostnaden. Jag beställde prompto för installation i första halvan av juni och jag fick det bedyrat flertalet gånger att det inte skulle kosta mig något.

Dynamitgubben (vad är det för nick när du inte behövt spränga ett jota på tomten ;-) ) när drar bygget igång för er?

efter många förseningar så skall det dra igång i augusti. Lämnade in bygglovsansökningarna i juni och fick de godkända dagen därpå. Ganska snabbt jobbat.
Nicket var en desperat idé, då alla de namn jag testade redan var upptagna. Men vi har faktiskt sprängt en liten laddning längst upp mot vägen. Men det var allt. Skönt att slippa det, för det är tydligen inte gratis heller.

Jag har precis pratat med våran markentreprenör och han kommer att ta dit sprängare i nästa vecka så då jäklar börjar vi ÄNTLIGEN bygga! Yeeehaaa!

Husleverans är preliminärt utlovat till 1:a veckan i september. Skönt att ha fått lite koll på lilla Emma innan det drar igång :-)

Kul! Kör hårt!
Men ta det lugnt med dynamiten för oss som bor här redan :)

kungkokos skrev:
Letar efter detsamma. Fick ett bud på 25000 för 3 dagars grävande på tomten viket jag tyckte var högt. När jag då sa att jag utgår från att priset är med kvitto och faktura svarade han nej! Inte klokt!!!! 800 spänn i timmen inkl. moms är ju ett bra riktpris för en stor grävare - inte drygt 1000 spänn svart!! Gissa om jag nappade?
Totalt ville han ha 50000 + moms för att fixa tomten inklusive köra dit massor men ingen finplanering ingick i det. Inte heller matjord. Att de har mage.
Hittar du en bra och seriös får du gärna tipsa!
Hittat en som får ta jobbet, också 3dagars jobb plus massa fyllnadsjord ca 130ton och krossmtrl för uppfarten samt matjord. 40000kr, Det verkar helt ok pris när man pratat med en del grannar och så.

Låter bra! Är det inklusive moms? Matjord?
Hade en idag på min tomt som återkommer med pris i början på nästa vecka.

Det med allt inräknat. Synd att det ösregna idag = 1 dags försening.

Hur har det gått då? Blev du nöjd? Har du lust att dela med dig av kontaktinformationen?

Imorgon smäller det! Ni som inte vaknat före åtta eller nio imorgon bitti lär bli väckta...

Sorry! :p

Bergsäker har varit på plats och monterat stötvågsmätare på de närmaste husen. Förhoppningsvis har vi satt dit dem i onödan...

Mmmm....besiktningsmannen hade sönder en vägglampa i vårt hus när han gick runt och inspekterade. Lite ironiskt att besiktningen är det som orsakar skadorna. :) Vi håller tummarna att vårt hus håller imorgon!

Tråkigt att besiktningsmannen (miss)lyckades förstöra en lampa för er! Jag hoppas han har/hade civilkurage att se till att ni får ersättning för den.

Förhoppningsvis spränger de det sista imorgon, måndag. Efter det får ni stå ut med "bara" mark- och grundarbeten. Men jag antar att ni stackars grannar på Åsgatan är rätt härdade vid detta laget :p

Faktiskt verkar det som att han inte hade tänkt göra något åt det. Först när jag påpekade att Bergsäkert gärna fick ersätta detta sade han att han skulle kolla med sin chef. Hoppas han återkommer.

Men de spränger på bra på er tomt! En väldans massa ste blir det. Ganska häftigt att kolla på hur sprängmattorna lyfter och marken skakar. Skall ni lägga ert hus i bakkant på tomten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.