Men visst fick vi ut information om att det skulle bli avbrott nu eftersom de jobbade på nästa etapp? Det kom ju nåt i brevlådan för bara 2 veckor sen...

Hej,
Ni som redan bor i Boängsåsen...Har ni hört hur det gått för Alsikebolaget med försäljning av den nya etappen? De hade ju ett system med budgivning denna gång. Vet ni ngt om det var stort intresse och vild budgivning eller blev det mindre intresse denna gång? Ngn som vet?

Har bara hört rykten men ej bekräftade uppgiter. Några få tomter i kvartersmarken kan vara kvar, medan t.e.x. den största totmen gick för en bra bit över utgångspriset - ca 1,55 MSEK.

Tack Kungkokos,
Nej, det verkar ju inte som någon avmattning precis, varken i Alsike eller på andra håll, inte prismässigt i alla fall..
Tack igen!

Då var man inflyttad och klar. Nån som sett någon ledigt grävmaskinist i området?? :) Måste skrapa till tomten och lägga på matjord & Gräs.

Letar efter detsamma. Fick ett bud på 25000 för 3 dagars grävande på tomten viket jag tyckte var högt. När jag då sa att jag utgår från att priset är med kvitto och faktura svarade han nej! Inte klokt!!!! 800 spänn i timmen inkl. moms är ju ett bra riktpris för en stor grävare - inte drygt 1000 spänn svart!! Gissa om jag nappade?
Totalt ville han ha 50000 + moms för att fixa tomten inklusive köra dit massor men ingen finplanering ingick i det. Inte heller matjord. Att de har mage.
Hittar du en bra och seriös får du gärna tipsa!

Shit, inte billigt.. Har just nu kontakt med tre grävare, så jag ska se vad de säger.. Har för mig att ett pris runt 600-650 är rimligt.

jo, men det brukar vara utan moms då. Lycka till!

Vänta till lågsässong/sviktande konjunktur kanske (hörde att min hustillverkare bara sålt ett enda hus i hela sverige under juni månad)?

Se till att ha någon i nära släkten har en minigrävare och tvinga dem nöta arslet av sig under deras semester är ett sätt. Mat och husrum kan då bli rimlig ersättning. Dock bara diselkvitton att visa upp när man skall visa kostnader ifall man säljer en dag och vill visa hur liten reavinsten (stor fölusten) varit.

Är uppe på semester och tog en liten tur till Alsike... Gud vad massor av hus som hunnit byggas och vad stora de är... När vi flyttade till Alsike var vi hus nr 17(år 2000), när vi flyttade därifrån fanns väl 150 hus( 2006), hur många kan det finnas där idag?
Var och besökte fd granner och såg på deras nybyggen, det ena större än det andra...( de flesta av våra fd grannar har byggt nytt i alsike igen, och denna gång mycket större). Fick en visning i Alsikes största (?) hus på 260 kvm boyta, tja man blir ju förvånad hur stora hus som man får sätta på så små tomter...Och inget älvsbyhus så långt ögat kan nå i de nybyggda områdena...

Har det inte gått lite väl mycket inflation i husbyggandet i Alsike?

Ju större och dyrare desto bättre och finare ;)

OM det är någon som ser några fyllnadsmassor som nån vill bli av med så skulle jag vara intresserad. Behöver nog ca 6-10 flak. Typ jordblandad mtrl.

om jag får hit min grävare nästa vecka så kanske vi får massor över. Jag tror att det kan bli mycket vi måste skrapa av för att få till bra nivåer på tomten, men jag vet jag egentligen inte ännu. Det blir dock inte sådärmånga flak som du behöver.

OKey, messa när du vet mer.

Är det nån som vet om telias fiber installation började kosta 15000 den 1 juni? Hörde att ett par grannar fick betala det. Telia bad de ringa ett par veckor innan inflytt och de ringde i juni och vips en faktura på 15000:- hade de beställt tidigare och med installations datum juni så hade sluppit betala. Jäkligt skumt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.