6 920 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Bluetooth "hackar", behöver råd.
Hej alla tekniknördar.
Moderator får ta mig i örat om det här hör hemma i någon annan flik eller i något annat forum rentav. Jag är mer av en hus- och verktygsnörd än övrig teknik, men jag gillar bra ljud.
Jag fick en ny förstärkare med BT mottagning i julklapp (NAD d3020) och det var ju välkommet. Det tråkiga är att min telefon inte verkar kunna sända ljud via BT något vidare. Det hackar och raspar, ordentligt. Frugans telefon sänder kristallklart ljud utan problem. Strömmar via WiFi till Sportify, testat att dra ned kvaliteten. Jag har en Samsung J3 och frugan en betydligt fräsigare S7. Förstärkaren är hel och ren och funkar på övriga ingångar.
Någon som vet vad man kan göra? ...och god fortsättning på er!
Moderator får ta mig i örat om det här hör hemma i någon annan flik eller i något annat forum rentav. Jag är mer av en hus- och verktygsnörd än övrig teknik, men jag gillar bra ljud.
Jag fick en ny förstärkare med BT mottagning i julklapp (NAD d3020) och det var ju välkommet. Det tråkiga är att min telefon inte verkar kunna sända ljud via BT något vidare. Det hackar och raspar, ordentligt. Frugans telefon sänder kristallklart ljud utan problem. Strömmar via WiFi till Sportify, testat att dra ned kvaliteten. Jag har en Samsung J3 och frugan en betydligt fräsigare S7. Förstärkaren är hel och ren och funkar på övriga ingångar.
Någon som vet vad man kan göra? ...och god fortsättning på er!
Verkar svårt. Jag tror inte min telefon stödjer det. Du menar att byta till 5 GHz på WiFi?J Jocke Best skrev:
Jag hittar i alla fall inget alternativ för detta. Min router är kanske inte den bästa heller, något som följde med när jag fick fiber indraget.
Bästa svaret
Ok exakt, byta på wifi, nej det är inte alla som stödjer det. Men troligen är det problemet. Den både sänder och tar emot på samma frekvens samtidigt med både wifi och Bluetooth. Prova att spela en låt du laddat ner lokalt. Funkar det via Bluetooth då så har du ringat in problemet. Du kanske kan köra via en chromecast istället. Koppla in en i förstärkaren och sedan kör du via wifi.
Japp, det var problemet. Nedladdade låtar funkar klockrent. Ja, jag får väl köra något sådant istället. Som det är nu så är det väl snart en ny telefon som gäller i alla fall så under tiden kan jag köra Spotify via TVn (som går på fasta nätverket).
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara