1 004 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Blottlagd takfotsläkt, tillfälligt utan hängränna
Hej, jag undrar hur kritiskt det är att bitvis inte ha hängränna.
Anledning till att jag saknar ca 1.5m hängränna är för att vi har byggt ett altantak. Nåt som borde fixas nu i vinter eller något man kan ta till våren?
Anledning till att jag saknar ca 1.5m hängränna är för att vi har byggt ett altantak. Nåt som borde fixas nu i vinter eller något man kan ta till våren?
Redigerat:
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 078 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 078 inlägg
Har du ingen fotplåt någonstans?
Läkten lär snarast må bättre av att det inte kan stänka om en hängränna. det är väl marken och stänk (ev smutsigt sådant) på nederdelen av väggpanelen som närmast skulle vara ett problem. Jag tror att det är främst estetiskt i så fall, om det är frågan om ett par månader och färgen är hel.
Läkten lär snarast må bättre av att det inte kan stänka om en hängränna. det är väl marken och stänk (ev smutsigt sådant) på nederdelen av väggpanelen som närmast skulle vara ett problem. Jag tror att det är främst estetiskt i så fall, om det är frågan om ett par månader och färgen är hel.
Ja vid närmare eftertanke är det nog inga större problem med läkten... Tänkte nog lite fel.Karrock skrev:
Har du ingen fotplåt någonstans?
Handlar väl snarare om att hålla koll på ev. vatten/is-samlingar nedanför.
Klicka här för att svara