Hallå alla forumsprofeter.

Jag funderar på om de snickare jag tänkt anlita försöker dra en rövare för att slippa krångla. Planen är att de skall tilläggsisolera en gavel, sätta i nya fönster och ny panel. Isoleringen vill jag ha 2*45, första lagret isolering stående och andra lagret liggande så det blir så lite trä mot trä som möjligt. (Stående panel sedan) Detta verkar vara den vanligaste lösningen vad jag har läst mig till och pratat med kunniga i ämnet.
Nu hävdar snickarna som skall göra jobbet att de tänker lägga bäggre lagren isolering för att fibrerna i skivorna inte isolerar rätt om de står upp???
Är det jag som inte hängt med i de senaste rönen om isoleringsmaterial eller är det snickarna som inte orkar spika regelverk?

Vad tror ni? Försöker de lura eller hjälpa mig?

De luras, byt snickare till några som vet vad de talar om.
Det var faktiskt den dummaste förklaring jag nånsin hört. :D

Var rädd för det. Så himla irriterande, var så nöjd över att ha hittat någon som hade tid att göra det innan vintern. :(
Antar att det fanns en anledning till varför de hade tid...

Det var rent sk*tsnack. Isoleringen isolerar lika bra på alla håll.

Nu vet du säkert att snickarna antingen är väldigt okunniga eller att de inte drar sig för att ljuga för dig. Jag vet inte vilket som är värst, men båda fallen borde omöjliggöra vidare samarbete.

B
dom är bara lata eller så kan dom inte bara. stå på dig.

Skulle vilja se hur de isolerar mellan väggreglar, dom står ju ofta upp, 600 cc, och därför är isoleringen ofta 560mm bred, står dom då och skär itu isoleringen för att kunna lägga den mellan reglarna ? :)

andersmc skrev:
Det var rent sk*tsnack. Isoleringen isolerar lika bra på alla håll.

QUOTE]

Det är ju inte riktigt sant. Den skall ju sitta med en av de stora ytorna mot kall/varm och inte staplas på högkant men så infernaliskt dumt kan ja inte tänka mig att dom skulle göra.

Men det är underligt att man inte kan få som man vill. Dom får ju betalt för jobbet. Klart det är mer jobb men mer jobb betyder ju mer lön för en snickare så...

Om man vill ha 56cm isoleringstjocklek, är det verkligen sämre att lägga skivorna ner då? På vilket sätt skulle det vara sämre? Det enda jag kan komma på är att skivorna kanske pressas ihop om dom ligger ner och det är ju iofs tillräckligt dåligt för att låta bli.

Jag måste fråga dem hur de gör om de skall isolera med lösull och fibrerna inte får ligga åt olika håll. Lägger de på en cm tjockt åt gången och kammar igenom tro? :)

Det var roligt, trodde de verkligen att de skulle lyckas med den rövaren

skön bortförklaring för att dem inte orkar spika....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.