1 915 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Blir inga nya elområden
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 163 inlägg
Fick de betalt av Göran Persson för de kärnkraftverk han stängde? Fick de något för att Magdalena Andersson därefter kraftigt lät höja skatterna på kraftvärmeverk så att dessa lades i malpåse eller såldes på export? Har de något för att de en gång till stor del finansierade OKG genom Sydkraft?Appendix skrev:
Eller tycker de fel i vilka kraftverk de vill ha?
De och övriga i SE4 har blivit blåsta av staten.
De stod väl gladd och demonstrerade mot alla kraftverk. Och alla planer på ny kapacitet.Nötegårdsgubben skrev:
Fick de betalt av Göran Persson för de kärnkraftverk han stängde? Fick de något för att Magdalena Andersson därefter kraftigt lät höja skatterna på kraftvärmeverk så att dessa lades i malpåse eller såldes på export? Har de något för att de en gång till stor del finansierade OKG genom Sydkraft?
Eller tycker de fel i vilka kraftverk de vill ha?
De och övriga i SE4 har blivit blåsta av staten.
Jag har aldrig sett nån skåning demonstrera för nån kraftgenerering.
Däremot har jag sett många i Östhammar propagera för kärnkraft.
Skogsägare
· 23 163 inlägg
Ja, folk som gör det finns det väl överallt. Man får försöka hålla ögonen på majoriteten, inte de mest högljudda.Appendix skrev:
Jag har aldrig sett någon göra det, oavsett härkomst.Appendix skrev:
Det har jag sett folk från hela landet göra, även om de kärnkraftspositiva iofs. är överrepresenterade i kärnkraftskommunerna.Appendix skrev:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/n...-och-finland-ihop-till-en-gemensam-elmotorvag
Hade skånignarna stått så här hade jag nog haft mer förståelse för dem
Notera att journalisten vill få lite negativa svar. Men norrbottningarna förstår vad det innebär att vara ett land. Att man får börja med att offra lite eget före man ställer krav.
För övrigt känns det mer värt att hjälpa broderfolket i Finland än Skåne för tillfället. (Skåne har ju varit en del av sverige inte ens hälften så lång del som Finland var halva riket. )
Finnarna försöker ju iaf bygga nya kraftverk
Hade skånignarna stått så här hade jag nog haft mer förståelse för dem
Notera att journalisten vill få lite negativa svar. Men norrbottningarna förstår vad det innebär att vara ett land. Att man får börja med att offra lite eget före man ställer krav.
För övrigt känns det mer värt att hjälpa broderfolket i Finland än Skåne för tillfället. (Skåne har ju varit en del av sverige inte ens hälften så lång del som Finland var halva riket. )
Finnarna försöker ju iaf bygga nya kraftverk
Skogsägare
· 23 163 inlägg
Du menar gå man ur huse när det invigs infrastruktur till grannlandet? Tja, det hände ju exempelvis när Öresundsbron invigdes.Appendix skrev:
https://www.sverigesradio.se/artikel/7506988
Trots att det funnits protester inför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Konstig slutsats. Det är ju bara direkt berörda som faktiskt fick betalt för sin uppoffring som intervjuas.Appendix skrev:
Skillnaden är väl då vilka som de facto är en del av Sverige idag.Appendix skrev:
Sen vet jag inte om endera parten behöver så mycket hjälp. I fallet med skåningar och energi handlar det till stor del om att de inte får tillräckligt för de flaskhalsavgofter de betalar eftersom staten genom Svenska kraftnät är oförmögen att bygga ut stamnätet bra nog.
Det försöker vi väl i Sverige med, inklusive Skåne. Tyvärr lite väl sent när det kommer till fossilfri baskraft.Appendix skrev:
Klicka här för att svara