Jo, är bara så trött på att åka fram och tillbaka till Byggmax och köpa sak på sak... Börjar undra om jag verkligen behöver allt jag köpt.

Sen är frågan om det inte är två olika saker vi pratar om? Det låter som ni som talar om stålhörn snarare pratar om att skydda dem mot stötar än att hålla ihop gipsskivorna? För det är snarare det som min tråd handlar om.

Men jag tror jag viker mig för er som propsat på stålhörnen. För när jag väl tänker efter hur det var när jag flyttade in här så var det skyddslister på utsidan som var så fula att jag tog bort dom. Jag har inte haft några problem med hörnen sen dess men det kanske bara är tur. Men det betyder ju i alla fall att den som gjorde väggarna innan också ansåg att det ska vara något skydd i hörnen, om inte på insidan så på utsidan.

Så nu har jag väl alltså chansen att få ett inbyggt skydd. Fy fasen vad jobbiiiiiggt, mer utgifter, mer jobb, mer läsa på hur man gör... haha :) Har hållit på med det här projektet sen fotbolls-vm började. Ja, en liten bit vägg som skulle rivas bara...

Edit:
Ser redan problem. Har inget bra verktyg att kapa dem med. Och förstår inte vad dom menar med att det ska "häftas upp"? Antar att man inte menar så som man häftar papper direkt. Måste väl sitta med nån dubbelsidig tejp eller nått?

Edit 2:
Om jag förstått rätt så behöver jag på Byggmax köpa:
1. Hörnskydd 2 x 30 kr
2. Avbitartång 30 kr
3. Häftpistol 249 kr
4. Häftklammer 6 mm 63 kr
Något mer?

Redigerat:
Asså vette tusan... känns som hängslen och livrem... Tror jag kör på bara pappremsan ändå.. Nu är frågan om jag ska vika den runt hörnet eller inte. Verkar inte vara någon som vill svara på det?

Jag såg det där med AquaBead men det såldes inte hos nån här i Täby. Det är bara stålhörn som gäller hos återförsäljarna här.

Och att vika gick inte bra alls, försökte, men det sket sig. Jag kör på att lägga pappen endast på skarven.

peterwesterlund skrev:
Jag såg det där med AquaBead men det såldes inte hos nån här i Täby. Det är bara stålhörn som gäller hos återförsäljarna här.

Och att vika gick inte bra alls, försökte, men det sket sig. Jag kör på att lägga pappen endast på skarven.
Varför ens skapa en tråd och be om hjälp om du ändå tänker göra fel?

Jag känner i alla fall att tråden hjälpt mig att komma vidare och fatta ett beslut om hur jag vill göra. Man är väl inte tvungen att göra som de som svarar rekommenderar? Jag har fått kunskap om vilka alternativ som finns och vilka för- och nackdelar som finns med dom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.