18 769 läst ·
153 svar
19k läst
153 svar
Blir allt tuffare att klara utgifterna för boendet
Jag drog bara upp ett exempel.
Sex miljoner lånade slantar kontra sex miljoner på kontot...
Släpp sargen!
Det är betydligt fler med sex miljoner på ett huslån.
Och jag misstänker starkt att den belånade familjen är mer "värd" än familjen med kapital på kontot för banken.
Men så är jag ingen ekonom heller.
Släpp sargen!
Och jag misstänker starkt att den belånade familjen är mer "värd" än familjen med kapital på kontot för banken.
Aktier var aldrig med i ekvationen även fast det är en lockande tanke. Fast med en helt annan risk.Claes Sörmland skrev:
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/PolEO0/borsfesten-over-lucas-21-forlorade-sin-kontantinsats
Du har heller inte jobbat på bank va ?Krilleman skrev:
Jag drog bara upp ett exempel.
Släpp sargen!
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Ursäkta.H Hybro skrev:
Kul för dig att du kan skruva, vi skruvar endel även i det här inte fullt så välbärgade hushållet. Men de som verkligen har problem att ha råd med sin boendekostnad, behöver inte kunna skruva, för de har ingen bil.
Har kanske 5-10% mindre över varje månad när allt kopplat till boende är betalt idag mot för ett par år sedan.
Har man knappt råd med mat idag så undrar jag vad fasen man har hålt på med...
tagit massor med privatlån? Känner inte ens till någon i den sitsen men uppenbarligen finns det en del som bör skylla sig själva och som behöver lära sig en läxa.
tagit massor med privatlån? Känner inte ens till någon i den sitsen men uppenbarligen finns det en del som bör skylla sig själva och som behöver lära sig en läxa.
Det är vanligare än du tror.Huddingebo skrev:
Har kanske 5-10% mindre över varje månad när allt kopplat till boende är betalt idag mot för ett par år sedan.
Men det är inte många som yppar det offentligt…
Jag tycker ölet på Bolaget har stigit endel men sen är man ju rätt snål i övrigt 
Har boendekostnader på dryga 29 i månaden nu exkluderat el och försäkring som i sin tur plussar på det hela med 23 beroende på väder så är ju en betydande skillnad. Får man kicken på får man minst sagt dra in på lite grejor. Har tidigare stoppat in överskottet på aktie/krypto konton som man såfall får börja ta ut men än så länge fungerar det.
Men vad f… det finns väl rätt många som har det tufft, inte minst den delen av befolkningen som står längst ifrån arbetsmarknaden. Ensamstående, sjukskriva osv. Men din förmåga att förstå andra människor är uppenbart mycket begränsad. Nästan så jag tänker att du behöver skor med kardborreband.Huddingebo skrev: