Funderar på någon form av vattentät socka av något slag

Perfekt! Tack!

Inte ovanligt att du måste byta kontakten på släpet efter några år, för att få det att funka bra. Även kabeln på släpet blir dålig efter en viss tid.

ClasseClas
J JFrisk skrev:
Fast nu var inte frågan om kinesiska bilar eller tyska utan om bmw var kända för att fungera dåligt som dragbilar, aldrig hört det tidigare och har ingen egen erfarenhet så blev lite nyfiken.

Denna typ av skydd avsåg jag i tidigare inlägg.
[länk]
Jag köpte den här som är i något kraftigt canvastyg och verkar hålla bra,
https://valeryd.se/produkter/dragskydd-valeryd-120x62-cm/

Ja när man ansluter kontakten mot bilen behöver jag vrida runt kontakten ett halvt varv för att låsa fast den. Trots att jag gjorde detta kunde jag vicka på kontakten upp och ner och då slutade blinkersen att funka. Med den nya kontakten finns inget glapp och den känns stabil :)

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Jag kostar på mig 9:-
Blå stor shoppingkasse med gula och blå remmar mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
Behöver något som inte blåser bort, blir Biltemas!
TCk alla

harry73
J JFrisk skrev:
Har BMW någon egen standard för sina kontakter eller kända för att fungera dåligt? Tycker ju byråkratiska tyskar borde vara väldigt strikta med standarden?
Nej kontakterna borde funka lika bra, men blinkers funkar dåligt på en BMW, därför används de så lite

• Gilla
  • Haha
kristofo och 6 till
  • Laddar…
Plasthuvven nu inhandlad

harry73 harry73 skrev:
Nej kontakterna borde funka lika bra, men blinkers funkar dåligt på en BMW, därför används de så lite
Ja BMW ägare har problem med blinkers generellt..

• Gilla
kristofo och 3 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Ja BMW ägare har problem med blinkers generellt..
Dom har problem rent generellt!

Lite gammal men ändå..
Bilförare i BMW är tio gånger oftare involverade i singelolyckor jämfört med bilförare i Toyota. Det visar en ny studie från Folksam baserad på alla polisrapporterade olyckor i Sverige sedan 2003.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/farligaste-forarna-kor-bmw

Lite nyare:
Det är vetenskapligt bevisat att Audi-, BMW- och Mercedes-förare kör som idioter. En professor i psykologi har undersökt om det är bilarna som lockar fram beteendet eller om de här bilarna lockar de sämsta förarna.
https://www.mestmotor.se/automotors...rare-av-audi-bmw-och-mercedes-mer-aggressivt/

Ja där fick vi svart på vitt! Volvo är de enda på min uppfart :)

R Rolle85 skrev:
Ja där fick vi svart på vitt! Volvo är de enda på min uppfart :)
Ja, känner du att du inte tillhör nedanstående skara så är det ett bra val. Text från Dilatos andra länk.

"Motsatsen gäller också
Ett resultat som var mer oväntat var att det också finns en annan personlighetstyp som dras till statusbilar: de samvetsgranna. Människor av den här personlighetstypen är i regel duktiga, ambitiösa, pålitliga och välorganiserade. De sköter om sig själva och sin hälsa och utmärker sig ofta också i arbetslivet.

"Antagligen förklaras den här kopplingen av deras kvalitetstänk, att de uppskattar hög kvalitet. Alla bilmärken har ju en viss image och genom att köra med en pålitlig bil signalerar de samtidigt utåt att de är pålitliga", säger Lönnqvist."

Haha

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.