harry73
Väldigt konstigt. Jag trodde först att du hade en BMW som dragbil och att det var problemet. Men det måste vara något annat

• Gilla
  • Haha
Karl Olssvan och 2 till
  • Laddar…
Men insåg på filmen att bakljus inte funkar

RoTe
Ser ut som jordfel

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Insåg att jag hade missat och placerat en fel, nu tror jag de funkar som det ska och inget glapp som med förra kontakten

• Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Tack alla! Ni är super

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
K Kasken skrev:
Passa på att konvertera till gammal hederlig 7pol på både bil o vagn när du ändå håller på, på alla sätt överlägset detta nya skräp.
Varför konvertera? Jag har både 7- och 13-poligt uttag på min bil.

useless useless skrev:
Varför konvertera? Jag har både 7- och 13-poligt uttag på min bil.
Smart. Original?

Det där såg riktigt funky ut :crysmile:

Kul att det löste sig med en ny kontakt(y)

• Gilla
erland79
  • Laddar…
En 7-polig klarar sig ofta om man glömmer att koppla av den och lättare att laga

K Kane skrev:
Smart. Original?
Nej.

En följdfråga. Mitt släp står utomhus och jag är rädd att det kommer rinna in regn i kontakten. Finns det nån slags skydd man kan trä på kontakten när släpet inte används för att skydda mot regn?

R Rolle85 skrev:
En följdfråga. Mitt släp står utomhus och jag är rädd att det kommer rinna in regn i kontakten. Finns det nån slags skydd man kan trä på kontakten när släpet inte används för att skydda mot regn?
Finns hållare som gör att kontakten alltid är i nedåtläge när den inte används.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Jo de har jag men de blir ändå en liten springa i bakkant på kontakten där kabeln går in i kontaktdonet

harry73 harry73 skrev:
Väldigt konstigt. Jag trodde först att du hade en BMW som dragbil och att det var problemet. Men det måste vara något annat
Har BMW någon egen standard för sina kontakter eller kända för att fungera dåligt? Tycker ju byråkratiska tyskar borde vara väldigt strikta med standarden?

R Rolle85 skrev:
Det finns ju skydd för hela draganordningen, kanske lite otympligt om släpet används väldigt frekvent.

Jag kör bara Volvo, en BMW skulle aldrig komma på tanken. Min Xc60 är bara 6 mån gammal och problemet låg inte på bilsidan, det var kontakten på släpet som glappade och nu när jag bytt kontakt på släpet så sitter den perfekt utan glapp :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.