Byggahus.se
Hej!

Jag funderar på att göra om grusgång till gräsmatta. Ungefär 60 - 100 kvm rör det sig om.

Frågan är, vad man gör med gruset? Har googlat en del men verkar inte vara så många som vill bli av med grus, vilket förhoppningsvis är ett gott tecken.

Jag tänker mig att det bra scenario för mig är att en grusfirma kommer med en kontainer/säckar, jag fyller, dom hämtar och jag varken får eller betalar särskilt mycket pengar. Är det möjligt?

Det är relativt rent grus som ligger på matta, känns synd att kasta, och trist att betala för att få kasta. =)

Grusgång vid sidan av ett hus med tegeltak, gula tegelväggar och bambubuske, som övervägs att göras om till gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Half-Leif skrev:
Hej!

Jag funderar på att göra om grusgång till gräsmatta. Ungefär 60 - 100 kvm rör det sig om.

Frågan är, vad man gör med gruset? Har googlat en del men verkar inte vara så många som vill bli av med grus, vilket förhoppningsvis är ett gott tecken.

Jag tänker mig att det bra scenario för mig är att en grusfirma kommer med en kontainer/säckar, jag fyller, dom hämtar och jag varken får eller betalar särskilt mycket pengar. Är det möjligt?

Det är relativt rent grus som ligger på matta, känns synd att kasta, och trist att betala för att få kasta. =)

[bild]
Att få en firma att hämta grusen utan någon större kostnad finns det nog inget intresse för, däremot så kan det gå bra att lägga upp en annons på Facebook eller Blocket så kan du nog bli av med det hela gratis. Pröva även att lägga upp en annons här i sälj/köp-avdelningen.
 
Redigerat:
C
Ja, du kan säkert köra det/få det kört till någon som hanterar massor.
Men tyvärr hör dessa till kategorin som tar betalt av både sina kunder och sina leverantörer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.