3 213 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Blev det godkänt?
Vad tycks om mitt nya kök?
Snickeribyggt med linoljemålning och dekorationer gjorda i filmjölk...filmjölk med färgbrytning och sedan har dekorationerna tagits fram med fingret därefter torkat och slipat och därefter oljat i tre lager..pust.
Massiva linoljade trästommar.
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_60_stor.jpg
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_66_stor.jpg
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_68_stor.jpg
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_61_stor.jpg
Fler kök än mitt finns att titta på www.svendsensfarg.se
Snickeribyggt med linoljemålning och dekorationer gjorda i filmjölk...filmjölk med färgbrytning och sedan har dekorationerna tagits fram med fingret därefter torkat och slipat och därefter oljat i tre lager..pust.
Massiva linoljade trästommar.
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_60_stor.jpg
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_66_stor.jpg
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_68_stor.jpg
http://www.svendsensfarg.se/bilder/kolnaskok_exempel/kolnas_61_stor.jpg
Fler kök än mitt finns att titta på www.svendsensfarg.se
Produkter som diskuteras: "linoljade"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Okej..då är jag med. Grejen är den att de har tagit bilder hemma på mitt kök för att lägga ut på sin sida..visst jag kan kopiera ner dem och lägga in direkt här om det känns bättre för alla....var helt enkelt lat!
Men visst blev det snyggt?
Men visst blev det snyggt?
Jag tycker inte det var speciellt snyggt, den typen av kök tilltalar inte mig alls, sorry
Huvudsaken är trots allt att du tycker om det
Huvudsaken är trots allt att du tycker om det
Stilen passar inte mitt hem, men jag tycker det blev skitsnyggt.
Det enda som jag tycker inte passar in är spisen. Vore fulländad med en spis i mera lantlig stil. Kryddhyllan är också plottrig och drar bort blicken från allt det snygga. Byt ut kryddburkarna mot enhetliga glasburkar (gammaldagsa).
Det enda som jag tycker inte passar in är spisen. Vore fulländad med en spis i mera lantlig stil. Kryddhyllan är också plottrig och drar bort blicken från allt det snygga. Byt ut kryddburkarna mot enhetliga glasburkar (gammaldagsa).
Detta är säkert det naturliga valet om man bor i en mangårdsbyggnad uppförd på 1800-talet i Hälsingland. Men jag är inte säker på att jag skulle vilja ha det så hemma hos mig...Kakis skrev:
En svart spis (eller en vedspis) hade smält in bättre med övriga inredningen tror jag.
Men som tur är så är ju smaken olika
Men visst blev det godkänt, hantverket verkar vara i yppersta klass. Är det platsbyggt ?
Nu för tiden har man tex olja som bindemedel, dvs det som binder pigmentkornen och ser till att fästa dem vid underlaget. Förr använde man ofta tex filmjölk och ägg som bindemedel (man tager vad man haver). Vet att när man renoverade en av flyglarna på KTH i stockholm använde man en färg som var äggbaserad och det luktade skit
(sulfit) ett bra tag efteråt.
Trevligt med lite gammalt hantverk som väl pryder sin plats i vilken gamal dalagård som helst.
Trevligt med lite gammalt hantverk som väl pryder sin plats i vilken gamal dalagård som helst.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden