11 557 läst ·
5 svar
12k läst
5 svar
Blekt Liner (Carrera)
Hej,
Jag sökte men hittade ingen post på detta.
Jag har en nergrävd utomhuspool med måtten 8 x 5 m
Min liner har (carrera) på två år blektes vid vattenlinjen så att mönstret har försvunnit. Det är bara de två sidor där solen ligger på som mest. Jag pratar inte en naturlig åldersblekning utan total bortblekning av mönster och färg. Jag har skött allting enligt regelboken med rätt värden på kemin i poolen och rätt utrustning för rengöring av "sorgekanten" vid vattenlinjen.
Ph, Alkaline och klor värden har mätits upp med en digital mätare av märket "AquaCheck" med tillhörande "stickor". Jag har inte blandat märken på kemikalierna som åkt i poolen och jag har inte heller haft problem med obalans på värderna så jag har fått mixtra för mycket med kemikalier. Eftersom jag har haft mycket små barn vid poolen har jag varit väldigt noga med värdena och skötsel på poolen. REngöringsmedlet av knaterna har varit av märket Nitor och jag har använt en mjuk svamp vid rengöringen och inte gnuggat för hårt.
Nu är det så olyckligt att Svenska Poolfabriken sålt denna liner till mig och varit extremt dåliga på att kommunicera med mig och det svar jag har fått (gång på gång) är att jag måste ha haft fel värden i poolen och efter den 11 juni så har jag ingen case längre (eftersom de har gått i konkurs).
Jag vill driva detta vidare eftersom jag anser att jag har gjort allt "by the book" men ändå blir resultatet väldigt tråkigt.
Två frågor:
1. Vet någon vem som tilverkar linern carrera?
2. Har någon annan haft liknande problem?
Mvh
-Micke-
Jag sökte men hittade ingen post på detta.
Jag har en nergrävd utomhuspool med måtten 8 x 5 m
Min liner har (carrera) på två år blektes vid vattenlinjen så att mönstret har försvunnit. Det är bara de två sidor där solen ligger på som mest. Jag pratar inte en naturlig åldersblekning utan total bortblekning av mönster och färg. Jag har skött allting enligt regelboken med rätt värden på kemin i poolen och rätt utrustning för rengöring av "sorgekanten" vid vattenlinjen.
Ph, Alkaline och klor värden har mätits upp med en digital mätare av märket "AquaCheck" med tillhörande "stickor". Jag har inte blandat märken på kemikalierna som åkt i poolen och jag har inte heller haft problem med obalans på värderna så jag har fått mixtra för mycket med kemikalier. Eftersom jag har haft mycket små barn vid poolen har jag varit väldigt noga med värdena och skötsel på poolen. REngöringsmedlet av knaterna har varit av märket Nitor och jag har använt en mjuk svamp vid rengöringen och inte gnuggat för hårt.
Nu är det så olyckligt att Svenska Poolfabriken sålt denna liner till mig och varit extremt dåliga på att kommunicera med mig och det svar jag har fått (gång på gång) är att jag måste ha haft fel värden i poolen och efter den 11 juni så har jag ingen case längre (eftersom de har gått i konkurs).
Jag vill driva detta vidare eftersom jag anser att jag har gjort allt "by the book" men ändå blir resultatet väldigt tråkigt.
Två frågor:
1. Vet någon vem som tilverkar linern carrera?
2. Har någon annan haft liknande problem?
Mvh
-Micke-
Tråkigt. Själv har vi köpt pool av poolkungen. Där gick det mesta snett vid monteringen men de ställde upp tills allt var ordnat. Poolkungen har en linjer som heter carrara. Kan det vara samma tillverkare? De har en butik vid kungens kurva
http://www.poolkungen.se/pooltillbehor/pooldesign/liner/
http://www.poolkungen.se/pooltillbehor/pooldesign/liner/
Tack för svar....
Jag får ringa någon av de andra och kanske komma ikontakt med tillverkaren den vägen.
Jag vet också att carrera är en typ av mönster men kanske tänkte jag att den kan ha varit problem vid just den mönsterproduktionen (?).
Det är jäkla irriterande och mycket iögonfallande...nästan så jag inte vill bada
Jag får ringa någon av de andra och kanske komma ikontakt med tillverkaren den vägen.
Jag vet också att carrera är en typ av mönster men kanske tänkte jag att den kan ha varit problem vid just den mönsterproduktionen (?).
Det är jäkla irriterande och mycket iögonfallande...nästan så jag inte vill bada
Har också carreramönstrad poolduk som är helt blekt på vissa ställen skitfult plus sorgkant botten har mönstret kvar så det kan inte vara klor eller nåt med vattnet jag funderade på om det finns nån färg man kan måla på vinylen typ en bred blå rand upptill nån som vet ?
Klicka här för att svara