3 801 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Blanka skarvar vid tapetsering
För första gången har det nu blivit blanka skarvar efter min tapetsering.
Torkar alltid jävligt noga före och efter men denna gång hjälpte det inte. Tapeten är en papperstapet märkt med två vågiga streck. Dvs tvättbar.
Jag har provat med tvål och vatten på en trasa men utan resultat. Vad tål tapeten? Någon som har några knep? Finns det något man kan lägga på för att få en matt yta igen. Eller är det bara att beställa nytt och göra om?
Torkar alltid jävligt noga före och efter men denna gång hjälpte det inte. Tapeten är en papperstapet märkt med två vågiga streck. Dvs tvättbar.
Jag har provat med tvål och vatten på en trasa men utan resultat. Vad tål tapeten? Någon som har några knep? Finns det något man kan lägga på för att få en matt yta igen. Eller är det bara att beställa nytt och göra om?
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Vad har du använt för lim? Låter som du fått lim kvar i skarven och detta hunnit tränga in i tapeten. Jag tror inte att det går att få bort på något sätt tyvärr.
nej det är kört tyvärr, lev med det... men nästa gång kan du dra ett varv med svampen på skarven innan du trycker till den så mättar man den med vatten så hinner inte limmet torka in så fort, bäst är ju att inte få lim alls på sådan här tapeter!
Klicka här för att svara