8 437 läst ·
22 svar
8k läst
22 svar
blandare luktar illa
Nu ska jag svära i kyrkan här, för om det inte är något i själva kranen så borde ju boven ligga i ledningen dit eftersom du inte har detta problem på andra tappställen i huset. Och ledningen är ju PEX-slang. Kanske den någonstans ligger nära en värmekälla (golvvärmeslang eller annat) så att du har fått ljummet vatten stående i ledningen och någon bakteriepåväxt? Det är något jag (kanske onödigt?) oroat mig för när det gäller plastslangar. Koppar är ju så giftigt så där växer ingenting.
Enligt säker vatten så kan en tappvatten ledning som är fylld stå oanvänd i 7 dagar innan den måste tömmas ur och fyllas på nytt. T.ex då vid provtryckningar.b8q skrev:Nu ska jag svära i kyrkan här, för om det inte är något i själva kranen så borde ju boven ligga i ledningen dit eftersom du inte har detta problem på andra tappställen i huset. Och ledningen är ju PEX-slang. Kanske den någonstans ligger nära en värmekälla (golvvärmeslang eller annat) så att du har fått ljummet vatten stående i ledningen och någon bakteriepåväxt? Det är något jag (kanske onödigt?) oroat mig för när det gäller plastslangar. Koppar är ju så giftigt så där växer ingenting.
Klicka här för att svara