Hej
Har en gamal blandare som jag behöver justera. Den funka bra förrutom att den aldrig ger riktigt varmt vatten. Gissar att det är någon säkerhetsinställning som hindrar den från att skålla mig...
Någon som vet vad det är för märke och modell på blandaren?
Någon som vet hur jag justerar max temp?
/P
Har en gamal blandare som jag behöver justera. Den funka bra förrutom att den aldrig ger riktigt varmt vatten. Gissar att det är någon säkerhetsinställning som hindrar den från att skålla mig...
Någon som vet vad det är för märke och modell på blandaren?
Någon som vet hur jag justerar max temp?
/P
Ja, den röda knappen har jag hittat ;-)
Nej röret fram till blandaren blir inte jätte varmt. Däremot andra kranar i badrummet kan ge riktigt varmt vatten.
Jag trodde att det kanske satt en skållnings termostat spärr inne i blandare alternativt utanför blandaren
Nej röret fram till blandaren blir inte jätte varmt. Däremot andra kranar i badrummet kan ge riktigt varmt vatten.
Jag trodde att det kanske satt en skållnings termostat spärr inne i blandare alternativt utanför blandaren
Den kan inte ge varmare vatten än vad som kommer i varmvattenröret. En sak som händer ibland är att backventiler börjar läcka i någon blandare (alltså inte nödvändigtvis duschblandaren, utan det kan vara någon annan blandare som orsakar problemet) så att kallvatten den vägen letar sig över till varmvattenröret och gör att man får problem med varmvattnet någonstans.
Hej! Hittade denna gamla tråd eftersom jag har en exakt likadan blandare och försöker ta reda på exakt vilket märke och modell det är. Känner du möjligtvis til detta?
Vet att detta inlägg är gammalt, men jag hade faktiskt samma problem med värmen och upptäckte att jag kunde skruva loss temperaturvredet och vrida det ett kvarts varv innan jag skruvade fast det igen.
Tack på förhand!
Vet att detta inlägg är gammalt, men jag hade faktiskt samma problem med värmen och upptäckte att jag kunde skruva loss temperaturvredet och vrida det ett kvarts varv innan jag skruvade fast det igen.
Tack på förhand!
Fantastiskt!
Jag håller just som bäst på att skruva på denna kranen (en Mora från 2002). Mitt problem är den mist allt tryck. Lyckades lokalisera två silar (som jag tog bort) men bara begränsad förbättring. Det måste finnas fler silar antar jag...Trycket är bra i alla andra kranar i badrummet.
Det får blir römokarn - Surt!!
Jag håller just som bäst på att skruva på denna kranen (en Mora från 2002). Mitt problem är den mist allt tryck. Lyckades lokalisera två silar (som jag tog bort) men bara begränsad förbättring. Det måste finnas fler silar antar jag...Trycket är bra i alla andra kranar i badrummet.
Det får blir römokarn - Surt!!
Klicka här för att svara