6 057 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Blanda fog av olika märken
Jag gjorde tabben och beställde allt jag behövde från bygghemma.se och det visar sig nu att deras låga priser beror på att de skickat mindre än vad jag behövde. Tyvärr är de också de enda som säljer märket Laticrete. Nu håller jag på att foga golvet med cementgrå flexfog och inser att det inte kommer räcka till hela golvet.
Min fråga är därför om det går att blanda flexfog som är av annat märke, d v s blanda pulvret och sen blanda det till fog? Jag vill ogärna beställa 5 kg till och betala 100:- i frakt för en påse som kostar 122:-.
Min fråga är därför om det går att blanda flexfog som är av annat märke, d v s blanda pulvret och sen blanda det till fog? Jag vill ogärna beställa 5 kg till och betala 100:- i frakt för en påse som kostar 122:-.
Är det inte lättare att bara gå in på närmsta byggvaruhus/kakelfirma och köpa en ny säck med fog för någon hundralapp? Då slipper du klura ut om du kan blanda produkterna, du vet att färgen blir den du önskar och du får varan i handen...
Jag tror phl menade att du skulle köpa ny fog till hela golvet. Av ett annat märke.
Klicka här för att svara