Jag har anlitat en hantverkare som har flytspacklat golvet i garaget. Mitt problem är att det har spruckit typ överallt. Från början var det bara "torrsprickor " tills det blev något helt annat. Det är då jag misstänkte det måste ha blivit fel.

Sprickorna är mest koncentrerade mot ytterväggarna

Jag har tagit bort en bit av flytspacklet och man ser att de har använt 2 olika sorters flytspackel.

Det övre lagret är betydligt starkare än det andra. Det undre har större sprickbenägenhet när man slår på det.

Min teori är att man har använt ett billigare flytspackel först för skapa lite volym och sedan lagt på ett hållbarare spackel.

men är det ett normalt förfarade att använda 2 olika flytspackel?

Vad tror ni ?

• Närbild av ett betonggolv i ett garage med sprickor, där två lager av flytspackel av olika kvalitet syns tydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
K Knight skrev:
Jag har anlitat en hantverkare som har flytspacklat golvet i garaget. Mitt problem är att det har spruckit typ överallt. Från början var det bara "torrsprickor " tills det blev något helt annat. Det är då jag misstänkte det måste ha blivit fel.

Sprickorna är mest koncentrerade mot ytterväggarna

Jag har tagit bort en bit av flytspacklet och man ser att de har använt 2 olika sorters flytspackel.

Det övre lagret är betydligt starkare än det andra. Det undre har större sprickbenägenhet när man slår på det.

Min teori är att man har använt ett billigare flytspackel först för skapa lite volym och sedan lagt på ett hållbarare spackel.

men är det ett normalt förfarade att använda 2 olika flytspackel?

Vad tror ni ?
Nej har inte varit med om att man fyller med billig skit och avslutar med ett bättre..
Reklamera arbetet omgående men gör ingett mer med golvet så att dom kan skylla på dig..

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag har reklamerat arbetet men de anser att det är fukt I plattan som är orsaken till sprickorna och de vill inte ta i det.

Jag har gjort mätningar egna mätningar och de säger att det inte är någon fukt.

Det är efter en djupare undersökning som de olika lagren upptäcktes.

Så jag vet inte riktigt vad nästa steg är.

P
K Knight skrev:
Jag har reklamerat arbetet men de anser att det är fukt I plattan som är orsaken till sprickorna och de vill inte ta i det.

Det är efter en djupare undersökning som de olika lagren upptäcktes.

Så jag vet inte riktigt vad nästa steg är.
Har du betalat?

Tuvärt
Rejäl skrev:
Har du betalat?
Tyvärr

BirgitS
En besiktningsman kanske kan vara bra att ta in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.