13 646 läst ·
68 svar
14k läst
68 svar
Bilverkstad orsakade livsfara
När jag jobbade i verkstad var det ganska vanligt medl vätskor I fel behållare, men det var kunderna själva som ...D Daniel 109 skrev:
1.Ni hade vätskor I fel behållare som kunderna själva fyllde på?
2. Ni hade, liksom kunderna, vätskor I fel behållare men det var kunderna som fyllde på fel, inte ni.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Behållare i bilen är ju poängen, inte behållare i verkstaden.. 🙄T TuVu skrev:
Tror du på allvar kunderna använde verkstans behållare för å själva hälla på vätska mens man hade bilen på service?T TuVu skrev:
Skulle kunden stått vid sidan av å varit hantlangare under servicen?
Nä, här är det nog du som gick vilse, inte skribenten…
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Om du googlar spolarvätskebehållare eller bromsvätskebehållare kanske det klarnar lite vilken typ av behållare det åsyftas.T TuVu skrev:
Om det blir gelé har dot5 bromsvätska blandats med någon annan bromsvätska.
En bra tips till alla som drabbas av bromsproblem under färd. Händer det inget når ni trycker på bromsen, börja pumpa med ganska stort slag på pedalen, tills det händer något.X Jeppan skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Tycker det låter som att verkstan kanske blandat i fel bromsvätska eller någon annan en gång tidigare? Huvudcylindern va trasig, bytt men hur är ABS enheten?
Sen att köra med en bil som har spökande bromsar, det är också vårdslöst. Jag hade fixat problemet och bytt bilen 😅
Sen att köra med en bil som har spökande bromsar, det är också vårdslöst. Jag hade fixat problemet och bytt bilen 😅
och du låter frun köra efter hon tycket det känns konstigt ?X Jeppan skrev:Därefter kommenterar frun första gången hon kör efter servicen att bromspedalen känns konstig och mjukare än vår andra nya bil. Jag tänkte att det nog är bara skillnaden att den är något mjukare innan den biter mot vår andra helt nya bil, här borde jag givetvis kontrollerat bromsarna igen men avfärdade det eftersom den både servats och gått genom besiktning nyss.
Kort efter är frun, gravid i v 39, ute och åker tillsammans med vår tvååring och närmar sig en korsning i låg fart varpå bromsverkan är helt borta. Tack och lov låg fart och uppförslut och hon får stopp på bilen. Man kan pumpa upp bromsverkan men plötsligt försvinner den igen. Bilen bärgas till märkesverkstad.
Frun är väl kapabel att fatta sina egna beslut? Svårt att se att mannen är ansvarig för att besluta huruvida frun får köra bil eller inte. Vill minnas att jag läst någonting om jämställdhet och att kvinnor numera både kan äga och köra bilar. Med rättigheter följer ju även skyldigheter.