P-plats P-plats skrev:
Det ser mer ut som en parkeringslyft.
finns lyxigare av dom med

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
M maria01 skrev:
men den där billyften på bilden skriker ju inte direkt lyx

vill man ha lyx så är det tyska Autopstenhoj som man ska ha
Den är helt säkert bara inlagd i datorbilden utan någon kunskap om olika lyftar.

B Bengt Numelin skrev:
Den är helt säkert bara inlagd i datorbilden utan någon kunskap om olika lyftar.
Precis, jag kör en del i Photoshop och bilderna ser ut att fått sig en bearbetning, noterade det tidigare.

P
Patrik440 Patrik440 skrev:
Ja det ser mest ut som ett förvaringsuteymme.
Förvaringsutrymme är väl precis vad ett garage är? :-)

P
Z ZipLock skrev:
Sedan kan man ju förundra sig att en bilsamlare på den här nivån har domkraft och pallbock från Biltemas billigaste sortiment.
Jag gissar att det är rekvisita som fotografen/reklambyrån/arkitektkontoret ställt dit.

• Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
P
J Jontha skrev:
Luftvärmepump... Hur kan man ha detta överflöd och sedan kvadda allt med en apful LVP. Det blir lika snyggt som de här halvt ihopfallna betongblocken till hus i mellanöstern där man har AC sittande på ett metallspett och bara väntar på att falla ner, komplett med ful-el inkopplad på nån av tvättlinorna.
Jag kan inte se luftvärmepumpen på någon av bilderna så den tycks vara diskret monterad och därmed inte så värst apful så det märks.

• Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
P
Garaget (och verkstan) ser hyfsat praktiska ut, men fasaden är förskräcklig ful, tycker jag.

Skjutportar av den där typen är kanske praktiska i England, men opraktiska i svenskt klimat. Takskjutportar är bättre här.

• Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
P pmd skrev:
Garaget (och verkstan) ser hyfsat praktiska ut, men fasaden är förskräcklig ful, tycker jag.

Skjutportar av den där typen är kanske praktiska i England, men opraktiska i svenskt klimat. Takskjutportar är bättre här.
Det är svårt att få takskjutportar med samma yta som en fasad.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Ja, det har du rätt i, men med tanke på att fasaden redan är så ful så skulle det inte bli någon försämring. :-)

Smaken är förvisso högst individuell, men jag brukar prioritera funktion för form. Åtminstone i vårt klimat. Det är möjligt att jag skulle resonera annorlunda om jag bodde längre söderut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.