Hej ja som rubriken lyder. Vi ska putsa om huset. Fått 3 st offerter, 275, 240, och 110 tusen. Dom 2 första offerterna fick man noga dokumenterat I vad som skall användas garantiner etc. På det billiga alternativet fick vi priset och beskrivning av vad som ska göras. Företaget är med på offerta, och brabyggare. Har försökt att hitta lite referenser men inget jag finner. Företaget heter MSA bygg ab. Det är ju en ganska stor sak att göra på ett hus. När hela fasaden skall bytas ut.

Det enda som JAG vet är skillnaden är att dom dyra offerterna ska använda ett STO system. Det billiga alternativet ska använda weber system? likadan uppbyggnad fast billigare I inköp fick jag förklarat. Det är den enda skillnaden vad jag vet på rakarm.

Har någon lite vettig information att bidra med är jag väldigt tacksam // Emil

Redigerat:
Inte i sak. Om det är det här företaget : http://www.allabolag.se/5569685687/M_S_A_Bygg_AB så är det ganska nystartat. Det har fel SNI kod på verksamheten också :-/. Men de kan fortfarande vara duktiga, jag vet inte.
Tänk på att byggställning och alla andra maskiner som behövs för arbetet kanske inte ingår i det billiga alternativet? Jämför innehållen på offerterna så långt som möjligt och begär referenser.

Använd inte dom!!! Lurade oss på pengar som vi dumt nog betalade pga skatteverket tyckte vi skulle göra det och sen stack dom. Här sitter vi innan vintern utan isolerat tak. :(
Och sen snodde dom verktyg av oss och förstörde vår egen byggställning mm.

110 tusen för en total omputsning av en villa verkar för billigt. Bara ställning, hyra av maskiner och borttransport av nerbilad puts med container borde kosta nästan halva priset (kanske lite tilltaget men det kostar). Tror att det antingen är exkl allt det eller en felprisad offert vilket gör att du i så fall får ett helvete när man upptäcker att det går med förlust.

Dubbelkolla att städning, bortforsling, byggställning och sådant ingår i den billigare offerten.

Kaithe Pakkala skrev:
Använd inte dom!!! Lurade oss på pengar som vi dumt nog betalade pga skatteverket tyckte vi skulle göra det och sen stack dom. Här sitter vi innan vintern utan isolerat tak. :(
Och sen snodde dom verktyg av oss och förstörde vår egen byggställning mm.
Kaithe, vill du vara snäll och fylla i din profil ordentligt så att vi ser vem du är. Det måste man göra när man ger referenser på företag hos oss.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.