3 508 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Billigaste vitfärg med bra täckning
Hej ja här är man här igen, har tröttnat gruvligt på hobbyrummet (en del av lägenheten inte någon "förråd" så det måste se bra ut) och den fula flammiga blåa tapeten med rymdmotiv-bård.
Orkar inte pilla ner alla tapetlager (har fått nog av det!) så jag tänkte att jag skulle tapetsera över med vit tapet istället och testa någonting nytt för mig (=tapetsera)
Tyvärr sa de i butiken att originaltapeten kommer skina igenom.
Så jag fick förslaget att slabba på med vit färg. jaja man är väl van vid att måla. Men nu vill jag inte måla 10000 lager så jag undrar vilken vit färg som är skitbillig (typ 50 kr/2-3 liter) men täcker bra?
Cheapys vitfärg för 35 kr var verkligen ingenting at hänga i julgranen med enl mina erfarenheter. Så tunn att man kunde lika gärna måla med lättfil.
Orkar inte pilla ner alla tapetlager (har fått nog av det!) så jag tänkte att jag skulle tapetsera över med vit tapet istället och testa någonting nytt för mig (=tapetsera)
Tyvärr sa de i butiken att originaltapeten kommer skina igenom.
Cheapys vitfärg för 35 kr var verkligen ingenting at hänga i julgranen med enl mina erfarenheter. Så tunn att man kunde lika gärna måla med lättfil.
Vi hade i vårt tidigare hus en vägg med fondtapet bestående av stora mörkbruna blommor. Vi stod ut ganska länge eftersom vi inte hade lust att både måla och tapetsera.
När vi fick reklam med ganska tjocka non-woven tapeter som inte skulle låta underlaget synas igenom, så slog vi till direkt. Nu valde vi inte vit utan ljust grön tapet, men resultatet blev bra, inga blommor alls.
Tror kollektionen heter Moment, men jag kommer inte ihåg mer.
/EB
När vi fick reklam med ganska tjocka non-woven tapeter som inte skulle låta underlaget synas igenom, så slog vi till direkt. Nu valde vi inte vit utan ljust grön tapet, men resultatet blev bra, inga blommor alls.
Tror kollektionen heter Moment, men jag kommer inte ihåg mer.
/EB
Klicka här för att svara