1 213 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Billigaste elbolaget??
Jag behöver hjälp med att hitta det billigaste elpriset, tänkte prova på Timpris enligt Elbörsen Nord Pool Spot. Vad betalar ni? Såg att Eon's Timpris har ett påslag på 7,5 öre per kwh och 40kr i fast månadskostnad. Vet ni vad de andra elbolagen har för påslag och avgifter?
Mina kriterier är enligt detta:
* Eon äger mina ledningar
* Elområde 4 (tyvärr)
* Årlig förbrukning ca 9000 kwh
* Elområde 4 (tyvärr)
Jag rekommenderar att använd en jämförelsetjäst. För mig slutade samma frågeställning hos Vattenfall.
Jag tror inte du ska ta det så allvarligt. Efter mycket lek i vintras kom jag fram till att det inte skiljer så mycket oavsett bolag. 9000kWh är inte heller speciellt mycket så antalet kr du kan spara mellan de olika leverantörerna är inte mycket. Vi har styrning på det allt som drar mycket ström och sparar max 5-10%.
40x12 plus 9000x7,5öre rör sig om lite drygt en tusenlapp per år.
40x12 plus 9000x7,5öre rör sig om lite drygt en tusenlapp per år.
Om du ska köra med Eon (ska själv testa dem nu med timpris och +10öre på solceller), så rekommenderar jag starkt att kolla Elskling! Får 5 öre påslag och ”Rabatt 1125 kr inkl moms dras av efter avtalsstart.”D Diddsan skrev:Jag behöver hjälp med att hitta det billigaste elpriset, tänkte prova på Timpris enligt Elbörsen Nord Pool Spot. Vad betalar ni? Såg att Eon's Timpris har ett påslag på 7,5 öre per kwh och 40kr i fast månadskostnad. Vet ni vad de andra elbolagen har för påslag och avgifter?
* Elområde 4 (tyvärr)
Klicka här för att svara