2 122 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Billiga VVS-prylar?
Jag ska snart lägga massor av pengar på att byta uppvärmning. Ska köpa vedpanna (effecta woody med lambdastyrning) ackumulatortankar (dalatanken), tappvattenautomat (baxi), expansionskärl, cirkpump och givetvis en massa rör, rördelar, kopplingar och ventiler. Jobbet ska jag dock göra själv.
Givetvis är jag intresserad av att köpa prylarna så billigt som möjligt, och undrar därför om det är någon som har tips om bra inköpsställen. Jag har tidigare handlat från Rinkaby rör och från VVS-butiken i Ludvika, men det finns kanske bättre ställen att handla från?
Vidare undrar jag om någon har erfarenhet av köpa så här mycket prylar och kan säga om det brukar löna sig att be om offerter på hela paketet, eller om man ska leta priser på varje del för sig?
Givetvis är jag intresserad av att köpa prylarna så billigt som möjligt, och undrar därför om det är någon som har tips om bra inköpsställen. Jag har tidigare handlat från Rinkaby rör och från VVS-butiken i Ludvika, men det finns kanske bättre ställen att handla från?
Vidare undrar jag om någon har erfarenhet av köpa så här mycket prylar och kan säga om det brukar löna sig att be om offerter på hela paketet, eller om man ska leta priser på varje del för sig?
Jag tror att du lugnt kan handla via rinkaby och sigro. Jag har nu handlat lite allt möjligt via Ahlsells med mycket bra rabatter (35-60%) och varje gång har det blivit ungefär samma pris som på Rinkaby. Vissa saker är billigare men andra är dyrare.
Glöm inte att Sigro tar hem saker som inte finns i e-butiken, till bra priser.
Glöm inte att Sigro tar hem saker som inte finns i e-butiken, till bra priser.
Klicka här för att svara