Ok. Det är svårt att veta. Annars köper man vanlig masonite o borrar sjv så vet man att det passar :P

För mig är det tvärt om, har 250 krokar. Men ingen perforerad board.
Verkar vara en utgående produkt bland bygghandlarna. Har iofs endast pratat med Byggmax, Bauhaus och K-Rauta än.

Och det som finns är vitlackerad board.
http://www.bauhaus.se/vit-lackboard-101-perf-3-0mm.html#full-description

Kanske lite osmidigt med vitt om man ska ha skitiga verktyg hänga där.

Någon som har tips på var man kan hitta på obehandlad perforerad board, så när Uppsala som möjligt?

Den är bara vit på ena sidan. Går att vända på men baksidan är räfflad.
Ytan är lackad så den går att lite då och då torka av om man vill. Eller måla den blå som verkar vara en populär färg på verktygs tavlor eller nu den färgen som du tycker är lämplig.

Pär

pär h skrev:
Den är bara vit på ena sidan. Går att vända på men baksidan är räfflad.
Ytan är lackad så den går att lite då och då torka av om man vill. Eller måla den blå som verkar vara en populär färg på verktygs tavlor eller nu den färgen som du tycker är lämplig.

Pär
Jo, kanske ska köra på vitt ändå. Ska ju faktiskt sitta i en gammal ladugård, med putsade vita väggar.
Så kommer nog passa bra där.

Ska bli kul att se hur mycket vikt skivorna klarar. (Blir ordentligt med reglar så klart).

Tackar för svar

Tänk på att det oftast inte går att fästa krokarna där regeln går bakom..

Vet att Beijer säljer perforerad board. Kommer att införskaffa en skiva dom närmsta dagarna. Även fått tips om att måla skivan med lackfärg, så blir den lite stabilare. Krokar får bli att prova julas, dom har även hållare som skruvas fast (Mejselhållare osv) på skivan.

Frustrator skrev:
Tänk på att det oftast inte går att fästa krokarna där regeln går bakom..
Jo, det har jag också funderat på.
Hur man ska sätta reglar respektive skivor, om man ska ha dem stående eller liggande.
CC-mått?

Något råd?

1alexander skrev:
Vet att Beijer säljer perforerad board. Kommer att införskaffa en skiva dom närmsta dagarna. Även fått tips om att måla skivan med lackfärg, så blir den lite stabilare. Krokar får bli att prova julas, dom har även hållare som skruvas fast (Mejselhållare osv) på skivan.
Kanon! Då ska jag höra med dem. Du råkar inte ha koll på priset?

Ja, man kanske skulle testa att måla.

Jag brukar köpa vitlackad perforerad board på bauhaus och dom är inte dyra.

Pär

Tror det var 270 kr för en hel skiva på Beijer.

pär h skrev:
Jag brukar köpa vitlackad perforerad board på bauhaus och dom är inte dyra.

Pär
Bauhaus - 199kr
K-Rauta - 169kr

För den vitlackade.

Men frågan kvarstår, hur är det smartast att regla respektive sätta upp skivorna?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.