13 325 läst ·
21 svar
13k läst
21 svar
Billig trallskruv
De kraftiga sågningarna av Biltemas skruv i början av tråden, är det verkligen samma skruv som OlaF lovordar? Har svårt att tro att samma skruv kan uppfattas så olika.
De har väl tre olika trallskruv, 1 rostfri med ph och en torx-skruv med odefinierat rostskydd, och en gulkromaterad som dyrare än den rostfria?. Någon som har dåliga erfarenheter av Biltemas rostfria skruv? Priset är något lägre än Byggmax (90:-/300st jämfört med 109:-/250
prisskillnaden är väl inget att hänga upp sig på men jag har betydligt närmre till Biltema så det lutar åt att köpa där om inget annat. Nackdelen är att det är ph-spår.
GustavW, tolklar jag ditt inlägg rätt som att du köpt Gunnebos skruv för 43kr/250st, dvs under halva priset jämfört med Byggmax/Biltema? Är det deras C3 torx-skruv? (som bland annat finns med i testet från DN som länkas i en annan tråd). Var köper man isåfall den till det priset?
De har väl tre olika trallskruv, 1 rostfri med ph och en torx-skruv med odefinierat rostskydd, och en gulkromaterad som dyrare än den rostfria?. Någon som har dåliga erfarenheter av Biltemas rostfria skruv? Priset är något lägre än Byggmax (90:-/300st jämfört med 109:-/250
GustavW, tolklar jag ditt inlägg rätt som att du köpt Gunnebos skruv för 43kr/250st, dvs under halva priset jämfört med Byggmax/Biltema? Är det deras C3 torx-skruv? (som bland annat finns med i testet från DN som länkas i en annan tråd). Var köper man isåfall den till det priset?
Redigerat:
Jag har använt dessa http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=669&iItemId=88801 Alltså rostfritt A2 med philipshuvud. Skruvade nyligen upp ett par stycken som suttit sju år tror jag, och det i trall som rör sig rejält under året. Blanka och fina, utan missfärgningar i träet och inga problem att skruva ur.
Har har inte provat skruv av fint märke så jag vet inte om de är ännu bättre. Ojämn kvalitet borde ha drabbat mig någon gång också tycker jag men som sagt, inga problem.
Har har inte provat skruv av fint märke så jag vet inte om de är ännu bättre. Ojämn kvalitet borde ha drabbat mig någon gång också tycker jag men som sagt, inga problem.
Jag har precis uppdaterat min post, jag såg nu att den skruven jag menade, med torx-skalle inte är rostfri, vet inte var jag fick det ifrån. Men då kan du altså rekommendera den rostfria biltemaskruven? Annars får jag se om jag orkar köra till byggmax för att få en skruv med torxskalle (vilket jag egentligen hade föredragit)
Såg det testet i en annan tråd, och såg även TT-skruven från Thuressons på Hornbach idag, den kostade 129:- för 500 st så det blir nog tre lådor av den istället då jag ändå skall handla annat där, jag får väl ge avkall på torx-huvudet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden