Vet nån nått bra sätt att skotta snö på?
ATV köp blir nog för dyrt, har en ATV plog över, men på vad ska jag sätta den.
kan även tänka mig att bygga nått
krav: hytt .värme och billigt,
 
En gammal L200!
 
skulle va bra men tror den blir för stor för gården
 
Plog är mer eller mindre döfött med mindre maskiner, dom orkar inte putta undan snön efter några snöfall.
Går du på Hyttalternativet så är en Holder eller Kobota parktraktor nog mest lämpligt, kring tonet i vikt.
Men då är prislappen nämare 25' iaf för något som du ska slippa skruva på varje gång.
 
snöfräs då?
 
Hur stora ytor är det? Vad är det för ytor? Väg? Garageuppfart? eller stor gårdsplan?
Vad har du för maskinpark idag?
 
gårdsplan, har ingen inga maskiner för tillfället
20meter långt och ca 4meter brett, är ca yta,
 
varma kläder och en tvåstegsslunga :)
 
Hyra en maskin eller maskin med förare blir billigast.
 
80 kvm är väl inget problem med en vanlig snöslunga förutsatt att man har någonstans att kasta snön. Satsa på en tvåstegs med minst 8 hk. Beställ nu för garanterad leverans innan snön börjar dala igen...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.