Behöver en pump för att vinterställa poolen snart då sommaren är över och elen dyr. Då poolen har ca 35 kubik och ca en tredjedel ska frysa över vintern, är det ca 23 kubik som ska pumpas ut. De flesta lågpriskjedorna ser ut att sälja samma typ av pump. T ex Biltemas ska kunna pumpa 7 kubik i timmen så det borde inte ta mer än 3h eller så. Är jag dumsnål om jag köper biltema eller är den good enough för ändamålet?