5 180 läst ·
47 svar
5k läst
47 svar
Billig, enkel källa till DC 12V 8A?
Ja om det är en 2,5 HK, så är den lite kraftigare än alla andra lågprisare.Pongu skrev:
Men den verkar vara oljesmord, jag funderar på ifall det är någon nackdel när man ska använda tryckluften tillsammans med dricksvatten
De är lustiga de "små kompressorerna" att de får kallas kompressorer är en gåta. :?
I princip duger de knappt att fylla på ett däck med luft möjligen justera trycket något innan de brinner upp.
Och JA jag äger en såklart nästan helt oanvänd
Provad bara några enstaka gånger i ren desperation. En 20L kompressor med tanken full pumpar mer luft än min gör på en livstid tror jag.
I princip duger de knappt att fylla på ett däck med luft möjligen justera trycket något innan de brinner upp.
Och JA jag äger en såklart nästan helt oanvänd
jag har byggt om en kylskåpskompressor för att kunna fylla hydroforen hos mina föräldrar med.
det är bara att riva ur kompressorn ur nån gammal kyl eller frys, koppla in en stickpropp och se i vilket rör det blåser ut, så trär man på en slang som går till en sån där luftpåfyllare med manometer som finns på biltema.
men man måste tejpa fast handtaget på luftpåfyllaren, så att det alltid kan blåsa ut luft, annars sprängs slangen om du släpper handtaget medan kompressorn går för luften har ingenstans att ta vägen och kompressorn stannar inte.
det är bara att riva ur kompressorn ur nån gammal kyl eller frys, koppla in en stickpropp och se i vilket rör det blåser ut, så trär man på en slang som går till en sån där luftpåfyllare med manometer som finns på biltema.
men man måste tejpa fast handtaget på luftpåfyllaren, så att det alltid kan blåsa ut luft, annars sprängs slangen om du släpper handtaget medan kompressorn går för luften har ingenstans att ta vägen och kompressorn stannar inte.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 inlägg
en hydrofor har oftast en gummiblåsa inuti som luften ligger i, ingen fara med vattnet mao.
Varför vill man fylla på luft i en sådan????
Hydroforer funkar bäst om man fyller den tom till 0.9*tillslagstrycket med luft, hydropresser har jag begränsad erfarenhet av men är ganska övertygad om att det gäller där också.
Sen uppfattade jag att TS ville snabba upp tömningen av någon anledning.
Sen uppfattade jag att TS ville snabba upp tömningen av någon anledning.
Då bör man se över sin anläggning i stället för att lägga ner pengar på att tömma systemet i tid och otid...