lbg skrev:
Robert_maria, jag vet att många med dig anser/tror att polerade plattor/stengolv skulle vara så hala. Det är faktiskt inte sant. Jag talar av egen erfarenhet då jag tidigare varit bosatt i Italien i många år och "prövat" många olika stengolv och klinker. Du kan även gå in på [länk] där de tar upp just detta fenomen om att alla tror att det skulle vara så halt. Ett lackat parkettgolv är nog i samma klass ur halkperspektiv, tror jag.

Däremot , tror jag nog att smuts syns aningen lättare på ett polerat golv...

Kul att du tyckte plattan var fin i alla fall, vi får se om det blir den eller Darkstone. Är det Darkstone ni valt, eller?

:)
lbg: Det kommer bli Darkstone med smal fog för vår del. Vi kommer att lägga denna typ av platta i stora delar av vår nedervåning. Detta såklart om inget nytt dyker upp. ;)

Alla: Polerade plattor är i sig kanske inte halare än en nylagd parkett, min jämförelse var mellan stenplattor. En polerad yta är alltid halare än en matt eller en skrovlig. Men självklart så har alla olika utgångspunkter för sitt beslut, smaken är som baken brukar man säga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.