Hej! Jag har hål och glipor i golv och tak som det kommit in möss i förut. Nu gör jag om hela köket och undrar hur jag ska täta det på bästa sätt?

Taket är nytt men jag vill inte lämna något åt slumpen.

Det var oklart vilken kategoi som var bäst så det blev golv. Bilden på hörnet är tak och den andra är golv.

• Hörn i köket med glipor mellan golv och tak, med skador och brister synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål och springa i takets hörn, där möss tidigare tagit sig in. Utfört i samband med köksrenovering för att identifiera behov av tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köp storpack stål-ull 👍

P
F Fäladen skrev:
Hej! Jag har hål och glipor i golv och tak som det kommit in möss i förut. Nu gör jag om hela köket och undrar hur jag ska täta det på bästa sätt?

Taket är nytt men jag vill inte lämna något åt slumpen.

Det var oklart vilken kategoi som var bäst så det blev golv. Bilden på hörnet är tak och den andra är golv.
När jag renoverade min övervåning köpte jag småmaskigt metallnät och häftade i springor. Än så länge, peppar, peppar, har det hälpt!

Manganbangan Manganbangan skrev:
Köp storpack stål-ull 👍
Okey. Och trycka ner det i hålet och sen täta med silikon?

Brotorpet skrev:
När jag renoverade min övervåning köpte jag småmaskigt metallnät och häftade i springor. Än så länge, peppar, peppar, har det hälpt!
Ahhh. Smart.

Bästa svaret

F Fäladen skrev:
Okey. Och trycka ner det i hålet och sen täta med silikon?
Borde räcka med bara stål-ull. Alternativt blanda ihop materialen. Silikon med stål i 😉 känns spontant som att det kommer bli svårt att fylla i hål med silikon

• Gilla
Fäladen
  • Laddar…
Har sätt både bättre och sämre resultat. Gissar att det är uppförsbacke att få firman att riva bort allt och göra om pga det som bilderna visar. Tror mer på att komma överens om ett rimligt prisavdrag och sen foga.

Mycket av det som ser ”stort” ut nu försvinner med fogen. Min gissning är att det märks ytterst lite när det är klart.

Det är ju också ett hallgolv - inte en altartavla 😇

M Morgonskiftet skrev:
Har sätt både bättre och sämre resultat. Gissar att det är uppförsbacke att få firman att riva bort allt och göra om pga det som bilderna visar. Tror mer på att komma överens om ett rimligt prisavdrag och sen foga.

Mycket av det som ser ”stort” ut nu försvinner med fogen. Min gissning är att det märks ytterst lite när det är klart.

Det är ju också ett hallgolv - inte en altartavla 😇
Du skrev nog i fel tråd

C
M Morgonskiftet skrev:
Gissar att det är uppförsbacke att få firman att riva bort allt och göra om pga det som bilderna visar.
Är nog lite sent påtänkt nu... 😂

C cpalm skrev:
Är nog lite sent påtänkt nu... 😂
Mmm. Typ 60 år för sent.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.