Hej!

I natt har jag sovit dåligt, låg länge och tänkte på hur enkelt det är att göra ett misstag, i synnerhet om man, som i det här fallet enbart har ytliga kunskaper om IT.

Fick igårkväll för mig att rensa bort gamla bilder från ImageShack med katastrofalt resultat. Inbillade mig att bilder som lagts in på Byggahus var överförda och därmed kunde tas bort från I.

Tyvätt försvann också Radera och Modifiera, så jag fann inget sätt att reparera skadan.

Funderar nu på har bilderna skall kunna återinföras i rätt ordning, någon lösning bör finnas.

per  

Hej igen!

Senaste natten kändes mer harmonisk, igår lyckades jag nämligen "undeleta" bilderna som försvann, och nu är alla på plats igen.

Men ett problem återstår, att avlägsna grodan i forumet och att ersätta den med den ursprungliga bilden. Jag börjar tvivla på att den manövern är möjlig, i alla fall med mina begränsade kunskaper inom området.

Jag beskriver det som hänt mig, ty jag utgår från att fler än jag använder ImageShack, och fler behöver inte göra samma fel som jag.

Alltså en liten varning.

per

Hej igen!

Grodan är borta, och bilderna är tillbaka. I natt kommer jag att sova gott och ser fram mot ......dagens julafton - ja klockan är över tolv.

Om Du råkar få samma problem som jag hade, så vädja till Marlene att få tillgång till knappen modifiera. Då kan Du lägga in de gamla bilderna på nytt, och jag valde att jobba med "färskvara" innebärande att jag laddade ner bilder från datorn.

per

Skam den som ger sig! Bra att det löste sig!

God Jul på dig Per!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.