P
Och så här såg det ut 2005 när vi köpte det.

• P9130003.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Ja, nog ser den regeln bärande ut allt... lite svårt att se det framför mig, hur det kan ha sett ut. Du har inga gamla bilder på hur det kan ha sett ut från början? De där fönstren utan spröjs är väl inte original!?

//Arne

P
Jo huset är alltså tillbyggt 1965 med hela den delen som är i ett plan.
Originalhuset

• IMG_4597.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A
Aha, ok. Då skulle nog jag valt en spröjsmodell som bryter av mot det övriga. Göra den utbyggnaden mer som en glasveranda, ett smycke typ. 1-luft med en stående spröjs inlagd till exempel. Då behöver det inte bli så smalt och det ser inte ut som ett misslyckat försök att göra det gammaldags, om du förstår vad jag menar.
Finns firmor som inte gör annat än att ordna med sånt där, både hjälper till med design och tillverkning av fönster. Se till att få förslag och skalenliga ritningar på det de föreslår!

P
A
Oj, va klassiskt vackert!!
Om jag vore du skulle jag vända mig till någon fönsterfirma med erfarenhet gällande just gamla byggnader. Skicka med bilden på hur det ser ut nu samt gamla bilden. Du kommer säkert få kanonbra tips och personlig hjälp. Dessutom är de i regel inte dyrare än andra med "standardfönster". Skulle kunna nämna en firma som jag brukar jobba med, skulle vara perfekt för detta ändamålet, men vet inte om det är ok att göra "reklam" här?!

Jag kapar tråden och efterfrågar bilder eller åsikter kring tvåluftsfönster med karmyttermått så smalt som 90cm och höjd 140cm. Två liggande spröjs.

Blir det för smala proportioner?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.