5 431 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Bild på 2-luft fönster med karmyttermått 80x130
Ja, nog ser den regeln bärande ut allt... lite svårt att se det framför mig, hur det kan ha sett ut. Du har inga gamla bilder på hur det kan ha sett ut från början? De där fönstren utan spröjs är väl inte original!?
//Arne
//Arne
Aha, ok. Då skulle nog jag valt en spröjsmodell som bryter av mot det övriga. Göra den utbyggnaden mer som en glasveranda, ett smycke typ. 1-luft med en stående spröjs inlagd till exempel. Då behöver det inte bli så smalt och det ser inte ut som ett misslyckat försök att göra det gammaldags, om du förstår vad jag menar.
Finns firmor som inte gör annat än att ordna med sånt där, både hjälper till med design och tillverkning av fönster. Se till att få förslag och skalenliga ritningar på det de föreslår!
Finns firmor som inte gör annat än att ordna med sånt där, både hjälper till med design och tillverkning av fönster. Se till att få förslag och skalenliga ritningar på det de föreslår!
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Det skulle nog kunna bli bra. Finns alla möjliga varianter att välja på.
http://www.hemfint.se/2-1-traditionsfonster-1-luft-malat
klicka på fast spröjs längre ner på den sidan
http://www.hemfint.se/2-1-traditionsfonster-1-luft-malat
klicka på fast spröjs längre ner på den sidan
Oj, va klassiskt vackert!!
Om jag vore du skulle jag vända mig till någon fönsterfirma med erfarenhet gällande just gamla byggnader. Skicka med bilden på hur det ser ut nu samt gamla bilden. Du kommer säkert få kanonbra tips och personlig hjälp. Dessutom är de i regel inte dyrare än andra med "standardfönster". Skulle kunna nämna en firma som jag brukar jobba med, skulle vara perfekt för detta ändamålet, men vet inte om det är ok att göra "reklam" här?!
Om jag vore du skulle jag vända mig till någon fönsterfirma med erfarenhet gällande just gamla byggnader. Skicka med bilden på hur det ser ut nu samt gamla bilden. Du kommer säkert få kanonbra tips och personlig hjälp. Dessutom är de i regel inte dyrare än andra med "standardfönster". Skulle kunna nämna en firma som jag brukar jobba med, skulle vara perfekt för detta ändamålet, men vet inte om det är ok att göra "reklam" här?!
Klicka här för att svara