Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Pappskallen, för mig handlar det verkligen inte om pengar...det är en principfråga och handlar inte om girighet på något stt....
Jag vill inte bli offentlig med "mitt" om jag inte medgett detta själv innan.....
Jag tycker det är skit av företaget att ta en bild utan att fråga om lov, än värre är att massdistribuera den....
Så vare me de!
Jag vill inte bli offentlig med "mitt" om jag inte medgett detta själv innan.....
Jag tycker det är skit av företaget att ta en bild utan att fråga om lov, än värre är att massdistribuera den....
Så vare me de!
Ursäkta dröjsmålet.
Företaget heter Condoor och finns i Linköping.
http://www.condoor.se/frame.html
klicka på "garageportar".
Företaget heter Condoor och finns i Linköping.
http://www.condoor.se/frame.html
klicka på "garageportar".
Hmm......nu vill jag på inget sätt förringa den ev. olägenheten, men var den bilden verkligen allt ??
Det är ju fullkomligt omöjligt (som jag ser det) för någon utomstående att veta eller lista ut på vilket garage den porten sitter (även om de skulle vilja), det syns ju inget utom själva porten och lite, lite rött runtomkring. Eller handlar den här tråden egentligen om någon annan bild som jag missat ???
I sak kan jag hålla med om att de borde ha frågat innan, men just den bilden integritetskränkande??
Näee......... inte som jag ser det iaf.
MVH//Christina.
Det är ju fullkomligt omöjligt (som jag ser det) för någon utomstående att veta eller lista ut på vilket garage den porten sitter (även om de skulle vilja), det syns ju inget utom själva porten och lite, lite rött runtomkring. Eller handlar den här tråden egentligen om någon annan bild som jag missat ???
I sak kan jag hålla med om att de borde ha frågat innan, men just den bilden integritetskränkande??
Näee......... inte som jag ser det iaf.
MVH//Christina.
Nej, nej, jag har aldrig påstått att det kränker oss på något sätt (se tidigare i tråden). Det jag reagerade på var att de inte kontaktade mig och sa att bilden var tagen och kommer i kommande broschyr och reklammaterial.
Jag har haft en del kontakt med företaget även efter installationen eftersom porten inte fungerade tillfredställande. Nu senast lyckades de hitta felet -det visade sig att den var felmonterad. Nu går den smidigt och nästan helt ljudlöst upp och ner. Innan så var det skrapljud och oväsen och den kunde helt plötsligt stanna på väg ner.
Jag har haft en del kontakt med företaget även efter installationen eftersom porten inte fungerade tillfredställande. Nu senast lyckades de hitta felet -det visade sig att den var felmonterad. Nu går den smidigt och nästan helt ljudlöst upp och ner. Innan så var det skrapljud och oväsen och den kunde helt plötsligt stanna på väg ner.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Ett litet inlägg ganska så sent i tråden.
Är bilden tagen från allmän plats kan inget rent legalt göras, iaf som jag ser det. Själklart skulle det varit "syggast" om de frågat innan de publicerade bilden.
Har fotografen däremot tagit bilden på enskillt område utan ert godkännande finns däremot åtgärder som kan vidtas mot fotografen. Om fotografen är anställd av företaget som levererade garageporten och det inte stod något om att de kommer att plåta den i köpekontraktet så är det bara att köra på tycker jag.
Visst det är en principfråga och jag tycker allt som oftast att rätt ska vara rätt. Hade det varit jag så hade jag sagt att antigen så vill jag ha någon ersättning mot att de fortsatt har bilden på sin hemsida, de har ju trots allt plåtat på enskilld mark utan tillåtelse eller så får de ta bort bilden från sin hemsida.
Detta är min åsikt.
Är bilden tagen från allmän plats kan inget rent legalt göras, iaf som jag ser det. Själklart skulle det varit "syggast" om de frågat innan de publicerade bilden.
Har fotografen däremot tagit bilden på enskillt område utan ert godkännande finns däremot åtgärder som kan vidtas mot fotografen. Om fotografen är anställd av företaget som levererade garageporten och det inte stod något om att de kommer att plåta den i köpekontraktet så är det bara att köra på tycker jag.
Visst det är en principfråga och jag tycker allt som oftast att rätt ska vara rätt. Hade det varit jag så hade jag sagt att antigen så vill jag ha någon ersättning mot att de fortsatt har bilden på sin hemsida, de har ju trots allt plåtat på enskilld mark utan tillåtelse eller så får de ta bort bilden från sin hemsida.
Detta är min åsikt.
Gaaaah. Vår granne ska sälja sitt hus så nu syns vårt hus på vissa av mäklarbilderna på Hemnet. Nu kommer ju grannen att få ut mycket mer för sitt hus när köparna ser vilka trevliga grannar de får. Måste nog ta upp med säljaren om viss ersättning för detta. ;D ;D ;D
Du får väl be dem berätta att de har en granne med en mycket stor kunskapsdatabas inom renovering.Myckling skrev:
Klicka här för att svara