har läst mig till mycket på dessa sidor och vill börja med att tacka och berömma alla som skriver här.. nu har det uppstått ett litet problem för mig så jag har till slut registrerat mig, kanske kan jag också bidra med nåt i framtiden..
Nu till mitt problem;
Bilar upp två gamla brunnar i badrummet för att förbereda till kakelkillarna som kommer på måndag, tyvärr så visade det sig att golvet inte var lika tjockt som djupet på brunnarna så jag har gått igenom betongen och nu är jag osäker på hur det går att gjuta igen de nya brunnarna.
Då jag inte får tag på kakelkillarna (helg) så söker jag råd här..
Golvbetongen var ca 10cm och det ser ut att vara isolering under.
Huset har en typ av krypgrund/torpargrund på ca. 20cm.
Jag tror inte att fukt är ett problem då det förefaller vara torrt i isoleringen och vi kommer även att lägga golvvärme.
Tacksam för hjälp..
Nu till mitt problem;
Bilar upp två gamla brunnar i badrummet för att förbereda till kakelkillarna som kommer på måndag, tyvärr så visade det sig att golvet inte var lika tjockt som djupet på brunnarna så jag har gått igenom betongen och nu är jag osäker på hur det går att gjuta igen de nya brunnarna.
Då jag inte får tag på kakelkillarna (helg) så söker jag råd här..
Golvbetongen var ca 10cm och det ser ut att vara isolering under.
Huset har en typ av krypgrund/torpargrund på ca. 20cm.
Jag tror inte att fukt är ett problem då det förefaller vara torrt i isoleringen och vi kommer även att lägga golvvärme.
Tacksam för hjälp..
Okej nu vet jag hur det ser ut..
Från mark är det 35cm upp till ett armerat nät som Isoleringen (10cm) vilar på därefter kommer golvbetongen, det var inga problem att bila fram Brunnen, inte heller att ta bort den då den satt med O-ring mot Avloppsröret (plast).
Nu är frågan vad jag skall göra åt den gamla Isoleringen då den verkar ha varit hem åt möss.. Fann gott om gammal spillning och isoleringen ser ut därefter.
Men jag antar att det ser ut så under hela golvet och det är ju inte något som jag skulle få för mig att byta.
Från mark är det 35cm upp till ett armerat nät som Isoleringen (10cm) vilar på därefter kommer golvbetongen, det var inga problem att bila fram Brunnen, inte heller att ta bort den då den satt med O-ring mot Avloppsröret (plast).
Nu är frågan vad jag skall göra åt den gamla Isoleringen då den verkar ha varit hem åt möss.. Fann gott om gammal spillning och isoleringen ser ut därefter.
Men jag antar att det ser ut så under hela golvet och det är ju inte något som jag skulle få för mig att byta.
Klicka här för att svara
