6 366 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Bila in kablarna i väggen
hej.. har en fråga till.. ska bygga om köket lite och har massa synliga kablar som jag vill bli av med.. hur gör jag?..
Bila in dem är väl det enda jag kan göra och sätta rör.. men kan jag sätta kabel typ EKLK utan rör bara bila in dem i väggen?.. kommer aldrig kunna byta dem sen men jag behöver inte bila in så mycket efter som det är tegel mestadels blir för mycket jobb med bilningen..
Det är dumt och göra så men får man göra det?..
sen har jag en 5x2,5 kabel från elcentralen som är klamrad fram till spisen.. hur ska jag gömma den på bästa sett?..
Bila in dem är väl det enda jag kan göra och sätta rör.. men kan jag sätta kabel typ EKLK utan rör bara bila in dem i väggen?.. kommer aldrig kunna byta dem sen men jag behöver inte bila in så mycket efter som det är tegel mestadels blir för mycket jobb med bilningen..
Det är dumt och göra så men får man göra det?..
sen har jag en 5x2,5 kabel från elcentralen som är klamrad fram till spisen.. hur ska jag gömma den på bästa sett?..
hur gör man när man Fräser in kablarna?..
om jag sätter Flexslang, drar jag då bara FK?
det blir svårt och göra bila in allt det i kanterna menar jag.. blir ju stora böjar och måste bila in som fan i kanterna.. men men..
inte utan VP rör / Slang.. ?
om jag sätter Flexslang, drar jag då bara FK?
det blir svårt och göra bila in allt det i kanterna menar jag.. blir ju stora böjar och måste bila in som fan i kanterna.. men men..
inte utan VP rör / Slang.. ?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Hyr en spårfräs som t.ex denna som du även kopplar dammsugare till så det inte dammar ner mer än nödvändigt hos dig...
Absolut smidigt och då behöver du bara fram med lilla bilningsmaskinen vid enstaka ställen.
http://www.concretefloor.com/se/products/other-products/maskiner/flex-spaarfraes-m-1706-frb/
Absolut smidigt och då behöver du bara fram med lilla bilningsmaskinen vid enstaka ställen.
http://www.concretefloor.com/se/products/other-products/maskiner/flex-spaarfraes-m-1706-frb/
Trixet i hörnen är att inte gå i 90grader emot hörnet utan göra en S sväng så man korsar hörnet i kke 20graders vinkel, då behöver du inte alls gå så djupt eller få en skarp böj på slangen.
Klicka här för att svara