Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
En risk finns det alltid, men ta det försiktigt med bilmaskinen så brukar det gå bra.
Hur långt är ett snöre?
Mer bilder, mer info och en ritning är bra så får du bättre svar.
Det ser ut som gjutjärn från kanske 40-50-tal, ska stammarna bytas samtidigt kanske?
Ska ett nytt badrum anläggas/flyttas eller finns det ett befintligt som ska renoveras?
Mer bilder, mer info och en ritning är bra så får du bättre svar.
Det ser ut som gjutjärn från kanske 40-50-tal, ska stammarna bytas samtidigt kanske?
Ska ett nytt badrum anläggas/flyttas eller finns det ett befintligt som ska renoveras?
Finns det någon annan vettig lösning än just bilning? Vet inte var jag ansluter (oklart i vilken riktning röret ligger) eller hur mycket yta jag behöver få fram för att kunna ansluta?Härryda2015 skrev:
Är det lika bra att såga upp en kaka med både betong och rör för att sen laga ihop den nya anslutningen? Vad tror ni?
Det finns inga VS-ritningar. Ett badrum finns i andra änden av utrymmet (ca 10 m bort). Byggt 90-tal.Fulkemisten skrev:
Anslutningen bör nog göras mot avloppet i plattan och det enda jg har att gå på är stammen. Utifrån den får man testa sig fram och se vad man hittar och vart. Hur hade du gjort?
Jag valde att bila bort hela källarplattan, gräva ur en halvmeter och isolera samt dra nya stammar, sedan ny platta med ingjuten golvvärme. Man kan komma undan med vad som verkar mindre jobb. Jag tyckte det verkade bli bökigare och omständigare än att bara börja om från scratch. Vilken nivå vill du lägga dig på?E edyll skrev:
Jag vill främst göra sån liten inverkan som möjligt.Fulkemisten skrev:
Så för att bila minimalt med betong antar jag att jag bör bila så nära stammen som möjligt kopplar på ett grenrör bilar fram ett tomrum att placera brunnen i och kopplar ihop?
Kan man montera en vägghängd toastol och på så sätt ansluta direkt mot stammen? Dvs ovan golv så man slipper bila.
Klicka här för att svara