Hej
Är inne på göra mellanbjälklaget i betong ! Någon som ligger inne med lite kunskap om detta ?
Lite inne på att använda peva45 alt planja combidäck! Någon som har erfarenhet om detta ? Inspirations bilder ?
Hur tjockt gjuter man ?
Har hela tiden varit inne på att göra träbjälklag men nu har jag nog ändrat mig det är ju ändå Sten man bygger i så skulle kännas robust i betong för å nackdelar ?

• Detaljerad ritning av ett mellanbjälklag med måttangivelser, positioner för balkar och betongplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av ett hus med rumsmarkeringar och måttangivelser.
    Skapa konto
  • Ritning av en husplan som visar olika rum och mått, potentiellt för ett byggprojekt med mellanbjälklag i betong.
    Skapa konto
  • Konstruktion av husgrund med Ytong block och synliga isoleringsmaterial på en byggarbetsplats.
    Skapa konto
Nackdelen är att det blir dyrare än trä och lite mer omständigt att anlägga, annars ser jag bara fördelar. Du kan t.ex. ha längre mellan pelare och upplägg.

Vill man inte gjuta kan man köpa färdiga sektioner som lyfts på plats med kran

• Gilla
rudak
  • Laddar…
Blir d verkligen så mycket dyrare golvvärme är bara lägga ner, tänker golvspån för golvärme är ju rätt dyrt !

Varför inte lättbetongbjälklag?

Du ska ha formplåten, betongbil, stämplar, armering etc. så lite dyrare blir det nog, men såklart väldigt rejält när det är klart :)

• Gilla
rudak
  • Laddar…
Någon som har lite inspo bilder på när dom gjutit betongvalv ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.