Hej
Är inne på göra mellanbjälklaget i betong ! Någon som ligger inne med lite kunskap om detta ?
Lite inne på att använda peva45 alt planja combidäck! Någon som har erfarenhet om detta ? Inspirations bilder ?
Hur tjockt gjuter man ?
Har hela tiden varit inne på att göra träbjälklag men nu har jag nog ändrat mig det är ju ändå Sten man bygger i så skulle kännas robust i betong för å nackdelar ?
Är inne på göra mellanbjälklaget i betong ! Någon som ligger inne med lite kunskap om detta ?
Lite inne på att använda peva45 alt planja combidäck! Någon som har erfarenhet om detta ? Inspirations bilder ?
Hur tjockt gjuter man ?
Har hela tiden varit inne på att göra träbjälklag men nu har jag nog ändrat mig det är ju ändå Sten man bygger i så skulle kännas robust i betong för å nackdelar ?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Nackdelen är att det blir dyrare än trä och lite mer omständigt att anlägga, annars ser jag bara fördelar. Du kan t.ex. ha längre mellan pelare och upplägg.
Vill man inte gjuta kan man köpa färdiga sektioner som lyfts på plats med kran
Vill man inte gjuta kan man köpa färdiga sektioner som lyfts på plats med kran
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Du ska ha formplåten, betongbil, stämplar, armering etc. så lite dyrare blir det nog, men såklart väldigt rejält när det är klart 
Klicka här för att svara