Jag ska bygga tak över en container som ska ha en spännvidd på 6m så där blir en carport till en bil.

Jag ska ha fackverkstakstol med 16 graders lutning så kommer jag precis under hängrännan på logen. Nocken hamnar alltså lite till höger om containern. Jag kommer fästa en regel på varje sida i ovankant på containerns sidor som takstolen ligger på. Jag kommer bygga en vägg i liv med gaveln på logen som ska kläs in med panel.
Container vid ladugård, omgiven av grus och redskap. Förberett område för murbygge med betongblock. Skogs- och gräslandskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggarbetsplats med en metallcontainer bredvid en röd byggnad, stenblock och byggmaterial på marken, gräs och träd i bakgrunden.
Skapa konto

Jag skulle vilja ha en mur av trappblock i betong som väggen står på. Jag vill ha två block i höjd som limmas samman med pu700 stenlim. Blocken är 700x350x175mm och väger 100kg styck. Till muren går det åt 22 block som läggs i halvförband, dvs ca 2200kg totalt. På muren tänker jag att jag fäster en syll med expanderbult och reglar väggen på. Marken består av grus och småsten och är inte tjälskjutande.

Finns det något som talar emot att göra som jag tänker?
Nedan en bild på hur blocken ser ut. Tänk er detta fast ett block till i höjd.
Betongblock placerade på grusig mark, bildens fokus är på blockens placering och gruspartierna.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.