Jag är ute efter ett golv med slipad betong där man inte ser ballasten på vår betongplatta. Då plattans yta är rätt så gropig är det nog ingen idé att slipa utan att ballasten kommer fram, så nedanstående kanske kan vara ett alternativ man dessutom kan göra själv.

Är det någon som har erfarenhet eller tankar om detta golv?
www.designgolv.com

hur det kommer att se ut styrs väl av den som gjuter?
Du har ju tex avsnitt sex av husdrömmar på svt. Där har han ju naket betonggolv som är noggrant gjutet från början.

Redigerat:
Betongplattan är redan gjuten.

Jag byggde med betonggolv där ballasten inte fick synas. Detta var ju för en del år sedan så man har nog kommit längre med produktutvecklingen. Hos mig blev det en del sprickor - vilket inte stör mig egentligen. Vad du ska kolla riktigt noga är hur ytskiktet ska hanteras. Fettfläckar är tex omöjligt att få bort och jag har en grisigt slafsande hund ... så han får sina måltider utomhus :rolleyes:. Tyvärr startade vi denna rutin alltför sent.

Hej och tack för svar. Jag var nog lite otydlig i mitt första inlägg. Plattan är redan gjuten och går inte att göra så mycket åt. Jag tänkte därför spackla med "Designgolv" eller liknande produkt och undrar om någon har erfarenhet av detta. Länk: www.designgolv.com

Flytspackla och behandla golvet med tex 2 komp golvlack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.