Efter bara 2 ggr. lägger on/off brytaren av, fortfarande gar. kvar.
Men tycker att man kunde få en ny brytare om man skickar den trasiga ihop med kopia på kvittot, men så enkelt är det inte. Måste lasta upp blandaren, köra den till butiken, lämna in den för rep. samt hämta den vid ett senare tillfälle. Är verkligen glad att jag ej köpt något större där, tex. billyft. Hade man varit tvungen att köra den åter om den krånglat tro?
Kan inte förstå att inte man kan göra detta enkelt?
Skall i fortsättningen välja annan butik.
Kanske finns här någon som vet vad jag köper en sådan brytare?
Bör kosta mindre än köra med släp till butiken 2 ggr.

Mvh.:mad::mad:

Helt makalöst vilken dålig kundservice. sprid ut det på sociala medier, det brukar sätta fart på "god will:en".
Trodde bättre om Biltema.

M
Biltema har såklart :confused: art.nr 936381

Då Biltema vill du lämnar in den för reparation har du naturligtvis rätt till milersättning för att du lämnar den enligt konsumentköplagen. Räkna tur och retursträcka när du lämnar respektive hämtar den.

Köpte en vinkelslip på biltema nyligen, körde 10 minuter och skulle sen byta kapskiva. Det medföljande verktyget för skivbyte funkade inte och gick sen sönder. Åkte tillbaka till butiken. De frågade då om vinkelslipen funkar och jag svarade - ja. Så fick jag minsann inte byta eller lämna tillbaka.
Efter ca 25 minuters diskussion där den anställde provade både med annat verktyg, som gick sönder, hammare och annat så kom butikschefen och frågade hur det gick.

När jag förklarade så sa han direkt att jag kunde byta.....

Om du nu åker till varuhuset, och får reklamationen godkänd.

Kräv då Biltema på resersättning och liknande som du har rätt till vid godkända reklamationer.

Kan nu säga att det löst sig efter ett antal samtal. Vilket resulterade i att när en förstående personal i kundtjänsten i butiken hörde problemet så ordnade det sig smidigt. Han beställde hem en brytare, och en vecka efter tog jag den gamla tillsammans med kvittot o hämtade den nya. Så nu fungerar den igen. Gäller att vara envis och komma fram till rätt person.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.