Hej, jag undrar om ni som har koll på betongslipning och gjutningar kan svara på en fråga gällande pris.
Jag har fått en offert på gjutning och slipning på 192+50 kvm för 70+moms. Det gäller bara betongen och arbete för gjutningen och slipningen då.
Om jag räknar bort betongen som kostar 48tkr så kostar arbete och maskiner 39500.
Kan det stämma med den summan? Har inga andra att kolla med.

Du behöver speca vad som ingår menar du glätta eller faktiskt slipa betongen och isåfall hur mycket vad ska det bli?

Tanken är att det skall glättas sedan slipas. Men inte såpass att det går ner i stenen/ballasten? utan att ytan fortfarande ser ut som betong.

Ska det vara en blank eller matt yta ingår det nån impregnering?

Matt yta.Ingen impregnering. Tänkte köra Fila Betongimpregnering efter de slipat klart.

Slipningen på den ytan kostar ca 20-25000 så det är nog ett okej pris var nånstans är det

Gotland, finns inte så många aktörer att kolla med här på ön :P

Tror bara det finns en firma där men det finns fler på andra sidan vattnet..:-)

Vad heter firman som du känner till? :P Jo jag vet men det måste ske snart så har inte haft tid att kolla runt så mycket. Uppskattar hjälpen som F**.

Du har pm..

Mikael_L
Jag fick ge knappt 10' för hjälpen att gjuta ut betongen, sen sloda och glätta till färdigglättad yta. Det var ca 100kvm platta.
Och sen kommer du få en slipning av plattan till detta, och mer än dubbelt så stor platta, så det kan nog vara rätt OK, antar jag. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.