3 777 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Betong och slipning av platta
Hej, jag undrar om ni som har koll på betongslipning och gjutningar kan svara på en fråga gällande pris.
Jag har fått en offert på gjutning och slipning på 192+50 kvm för 70+moms. Det gäller bara betongen och arbete för gjutningen och slipningen då.
Om jag räknar bort betongen som kostar 48tkr så kostar arbete och maskiner 39500.
Kan det stämma med den summan? Har inga andra att kolla med.
Jag har fått en offert på gjutning och slipning på 192+50 kvm för 70+moms. Det gäller bara betongen och arbete för gjutningen och slipningen då.
Om jag räknar bort betongen som kostar 48tkr så kostar arbete och maskiner 39500.
Kan det stämma med den summan? Har inga andra att kolla med.
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Du behöver speca vad som ingår menar du glätta eller faktiskt slipa betongen och isåfall hur mycket vad ska det bli?
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Ska det vara en blank eller matt yta ingår det nån impregnering?
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Slipningen på den ytan kostar ca 20-25000 så det är nog ett okej pris var nånstans är det
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Tror bara det finns en firma där men det finns fler på andra sidan vattnet..
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Du har pm..
Jag fick ge knappt 10' för hjälpen att gjuta ut betongen, sen sloda och glätta till färdigglättad yta. Det var ca 100kvm platta.
Och sen kommer du få en slipning av plattan till detta, och mer än dubbelt så stor platta, så det kan nog vara rätt OK, antar jag.
Och sen kommer du få en slipning av plattan till detta, och mer än dubbelt så stor platta, så det kan nog vara rätt OK, antar jag.
Klicka här för att svara