Hej!

Ställer säkert en lite dum fråga nu, men är nu på detta så vill kolla med er som vet mer.

Jag har gjutit en bänkskiva i expanderbetong (4 cm tjock). Den brinner nu och jag kommer att vattna de kommande 2-3 dagarna.

Hinner dock inte demontera formen förrän om 3 veckor. Antar att det är okej eller finns det några problem/risker med det? Antar att det inte gör något att den ligger där i formen (formplyfa) och vilar, men vill ändå ställa frågan.

Vad säger ni, okej väl?

Mvh/Mattias
 
B
inget problem, bra om du försöker hålla den våt under härdningen (främst första dagarna). Typ en gammal trasmatta uppepå som man dränker med vatten eller liknande brukar jag använda.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.