Gratulerar!
 
ClasseClas
Grattis! Bra "läropeng" att inte ge sig! :-)
 
Kul, även skoj att läsa alla som var så tuffa och hårda mot dig. Visade sig att dom hade fel. Så nu har dom väl lärt sig något ist.
 
Hur gick det med yrkandet på 5000 kr för förlorade intäkter?
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
D
D dthompa skrev:
Kul, även skoj att läsa alla som var så tuffa och hårda mot dig. Visade sig att dom hade fel. Så nu har dom väl lärt sig något ist.
Att man ska spela in alla samtal själv? :rofl:
 
Z ZipLock skrev:
Hur gick det med yrkandet på 5000 kr för förlorade intäkter?
Intialt krävde jag inget för min förlorade intäkt, detta lade jag till när de skickade sin första faktura flr att få lite fart på det hela. Detta yrkande bifölls inte och jag godtar detta. Anledningen att jag frågade var att jag var osäker på på förfarandet gällande bestridande av fakturan, gällande avtalsrätten visste jag att jag hade rätt, jag har en jur kand examen men är ej verksam som jurist.
 
D DMOL skrev:
Det svåra är att bevisa att motparten haft uppsåt (ond tro), även om denna lämnat vilseledande uppgifter vid ingånget avtal. Du kan pröva att höra med en advokat om du nu kan få ut inspelningen.
Efter som samtalen är sparade på datamedia är det inga problem att få ut dem med hänvisning till datalagen.
 
D
slaskman slaskman skrev:
Efter som samtalen är sparade på datamedia är det inga problem att få ut dem med hänvisning till datalagen.
Gäller bara att de inte redigerar bort väsentligheter innan det lämnas ut. Är man smart jämför man med samtalslängden på fakturan, men å andra sidan kan de bara lägga in lite oavsiktlig pausmusik.
Finns väl annars sådana här appar som automatiskt spelar in allt man själv ringer. Men kanske lite problematiskt ifall telefonen blir stulen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.