2 869 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Beställa en Hitachi DS14DVF3 från USA?
Jo det stämmer, men de är väl mer undantag än regel att det blir så?!
Samt så dras ju den inhemska momsen av, och den svenska läggs på, alltså inte som när man handlar från US eller Asien, först deras moms, sen den svenska uppepå varans pris + fraktkostnaden.
Samt så dras ju den inhemska momsen av, och den svenska läggs på, alltså inte som när man handlar från US eller Asien, först deras moms, sen den svenska uppepå varans pris + fraktkostnaden.
Att dragarpaketet är en gammal relik från förra årtusendet är ju uppenbart, spec med hänsyn till batterierena. Antar att det även blir strafftull på dessa om man importerar, eller tas NiCd-straffmiljöavgifterna ut vid ett senare tillfälle...??
Men jag är jättenyfiken på vad som fick TS att överhuvudtaget fastna för denna dragare. Fanns det något mer spännande på just den nätbutiken?
Men jag är jättenyfiken på vad som fick TS att överhuvudtaget fastna för denna dragare. Fanns det något mer spännande på just den nätbutiken?
Nimajneb skrev:Att dragarpaketet är en gammal relik från förra årtusendet är ju uppenbart, spec med hänsyn till batterierena. Antar att det även blir strafftull på dessa om man importerar, eller tas NiCd-straffmiljöavgifterna ut vid ett senare tillfälle...??
Gillar hitachis dragare och har egentligen inget behov av större batterikapacitet.... Tveksamt att jag köper denna dock...
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det är jättebra dragare, absolut, men problemet med NiCd är inte att de har för lite kapacitet som sådan, den kan vara helt ok, problemet är att de är tunga och laddar ur sig.
Det har vi redan avhandlat i tråden. Det är alltså NiCd-batterierna som är problemet.Caspár skrev:
Tillägg till Handymans kommentar: Dessutom är NiCd fulla med tungmetallen och miljögiftet kadmium och NiCd har kraftig minneseffekt och annat strul som gör att man måste vara noggrann med hur man laddar upp och laddar ur batterierna. Man kan läsa vidare på:
http://www.batteryuniversity.com/
Klicka här för att svara