Någon som har koll på denna modell? Kostar 1100:- inkl frakt.. Tilkommer tullavgift sedan och sen en adapter för konvertering antar jag eller är det något jag missat?

http://www.tools-plus.com/hitachi-ds14dvf3.html

Verkar inte säljas denna modell i Sverige.

Moms tillkommer också.
(även moms på fraktavgiften brukar det bli)

Det som tillkommer är tull och moms.. Formeln är ((Varans pris + frakt)+ tull%) +moms se slutligen om den kommer med poster däras hantering på 100 kr

Ja precis men det brukar väl vara runt 25 procent totalt? Dvs runt 1350 totalt för allt?

Det jag tänkte på var mest om skruvdragaren funkar i Sverige? Dvs om det fungerar med en adaptor och också om någon testat modellen och att den är okej?

Svårt när man inte kan jämföra priser med de i sverige eftersom alla modeller i US i stort sett heter annorlunda..

Skräpmaskin

C
Sen tillkommer postförskottsavgift när tullen skickar den till dig. :)

tullen skickar inga paket om det inte är nått spec.. Förtullning sköts mer eller mindre uteslutande av fraktbolagen

C
Jaså? Ja, på mitt paket jag beställde så var det Moms, tull och postförskottsavgift. Ingen fraktavgift dock.

Har aldrig fått mer än tullavgiften + ev hanteringskostnad från posten på alla paket jag betällt från usa, england, hong kong, tyskland osv osv. Och som jag skrev om det inte är något spec så skall alla kostander och all hantering skötas av fraktbolaget. Det händer att Flaggade företag hamnar vid sidan av hanteringen och tullen tar en extra koll, vilket kan ge andra kostnader. Men det är inte så vanligt när det handlar om vanliga produkter.

Får man fråga var paketet kom ifrån? Tyskland? Svenska posten har bra avtal med tyskarna vilket gör att hos en del företag kan köpa mot postförskott

mackan78 skrev:
Skräpmaskin
Kan du utveckla ditt svar något tror du?

frohike skrev:
Har aldrig fått mer än tullavgiften + ev hanteringskostnad från posten på alla paket jag betällt från usa, england, hong kong, tyskland osv osv. Och som jag skrev om det inte är något spec så skall alla kostander och all hantering skötas av fraktbolaget. Det händer att Flaggade företag hamnar vid sidan av hanteringen och tullen tar en extra koll, vilket kan ge andra kostnader. Men det är inte så vanligt när det handlar om vanliga produkter.

Får man fråga var paketet kom ifrån? Tyskland? Svenska posten har bra avtal med tyskarna vilket gör att hos en del företag kan köpa mot postförskott
Från Tyskland betalar man väl dock vare sig tull eller moms?! :)

Helt rätt :) tänkte inte på det hehe Vidare får man postförskottsavg påfört på sitt paket är det garanterat posten som lägger på denna avgift. från tullen hemsida "
Utöver Posten finns det andra företag som tar ut avgifterna i samband med importen."

Åter till maskinen:
Det är en liten (3/8"-chuck) maskin med 2 st NiCd- batterier. Batterierna är det stora problemet. De är 2 generationer gamla. Man körde med NiCd för 10-15 år sedan i skruvdragare. NiCd tekniken har sin nisch även idag, men inte då det gäller skruvdragare. Idag är det Li-jon batterier som gäller. Om du är ute efter låg vikt, så har Makita några fina dragare med Li-batterier på ganska blygsamma 1,4 Ah, vilket gör dem lätta. När det gäller själva importen så finns det mesta avhandlat i "Import från utanför EU"-tråden.

FredrikR skrev:
Från Tyskland betalar man väl dock vare sig tull eller moms?! :)
Nja så enkelt är det tyvärr inte, det borde verkligen vara det med EUs fria inre marknad, men länderna har ändå lyckats skapa hinder. Om du köper på en nätbutik från tyskland som säljer mycket till Sverige (det finns en gräns men exakt var den går känner jag inte till), då drar det tyska företaget bort den tyska momsen (som är lägre) och lägger istället på den Svenska momsen. Jag har drabbats av det ett flertal gånger.

helt rätt, och om jag inte minns fel så skall detta ske när företaget säljer för mer än 350000 på årsbasis till landet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.