Vi beställde våra SP fönster för 4 månader sedan. Tror de va i mitten av Maj.
Härom dagen ringde dom från bygghandlen och sa att dom får inte fram några energiglas från deras underleverantör så ni vill dom ha minst 6v till innan dom är klara... Vilket betyder, inte före jul typ. Kul...

Men.. nu har SP erbjudit oss och sätta i "vanligt" glas och skicka dom nästa vecka. Sen skall dom skicka över en kille från fabriken och byta ut alla glas på plats till dom rätta, i efterhand!! Helt sjukt. Men vi måste få i fönstrarna för att kunna fortsätta bygga fasaden och för att fortsätta regla invändigt så vi bara måste ha dom...

Så, en liten tanke. Skall ni ha fönster så beställ för guds skull i god tid! Jag trodde jag var ute i bra tid när jag beställde innan vi börjat bygga i våras men ack så fel man kan ha...
DVE

Låter väldigt märkligt, beställde kassetter typ 3-glas superenergi från pilkington för en dryg månad sedan, då hade dom lååång leveranstid på specialmått som dom sa så det tog 3-veckor att få fram dom... Kanske SP ska komplettera med en ytterligare leverantör.

Hehe... lite skillnad.
Nä man kan fan undra vad dom håller på med...

DVE

Snailman
Man får ju förståelse för varför de är så dyra...

hoppas jag kan köpa billiga inåtgående plastfönster istället...

Eller så köper man via polenshopping och väntar 3v.
Vilken kvalitetskänsla fönstrena har :)
(och bra service och uppföljning, vilket är ovanligt idag)

Jag beställde från SP-fönster (via det lokala byggvaruhuset) i slutet av juni.
I början av augusti fick jag ungefär hälften av mina fönster...dom sista fick jag i mitten av september.
Då jag beställde fick jag två leveransdatum och det stämde på dagen båda gångar.

FLKR

Jag kan inte göra annat än hålla med Stephan B. Våra grannar köpet också fönster genom polenshopping.se.
Leveranstiden tog 4 veckor men samma datum de sa vid beställning att de är klara fanns fönstren hos vår granne!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.