5 123 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Beslutsångest! Sätta igen vägg mellan kök och v-rum eller inte?
Fast sätter man så innebär det i princip att antingen sitter en person i vardera soffan för att slippa vrida huvudet för att se på tv:n eller så sitter man fler personer och får halv nackspärr.gaia skrev:kanske det skulle hjälpa att tänka utanför standarder vid möblering av tv -delen? Köpa ny soffa/soffor? En hörnsoffa kan vara för klumpig på en liten yta.
Tänker på två nätta tvåor längst dom "långa" väggarna och tv på den korta väggen? Troligtvis får man inte plats med soffbord mellan sofforna men det kan man lösa med 2-3 små och flyttbara bord för ta fram och ställa kaffekopp eller burk på vid behov. Ta fram måttband och testa.
gaia
Trevlig tanke, men det är nog hyggligt svårt att klämma in en u-soffa på 290 cm och sen att försöka se tv:n bekvämt när det är sex pers i den tror jag kan bli rejält knivigt. Tror även att man får ca 5 meter till väggen där tv:n skulle hänga med den planlösningen vilket jag tror man upplever som ett långt avstånd.
Skulle vara varianter på L-soffa, men slarvade med ritpennan. Antingen sitter flera i bredd (1 ligger) när man ser på TV/Film eller så sitter man runt ett litet kaffebord och fikar, läser sagor för barnen e.d.
Om man ska sitta i bredd på den ytan och se tv så gissar jag att man får in ungefär fyra, max fem pers. I min nuvarande soffa får vi plats 8-9 pers vilket är kanon när man har många gäster.HasseTeknik skrev:
ja, det är beräknat för 2 vuxna och 1-2 små barn innan dom små blir stora och har egen tv på rummetGrantoppen skrev:
gaia
Klicka här för att svara