Jag letar efter ett seriöst företag som kan göra en inspektion av min borrade brunn (cirka 3 år gammal), eftersom jag misstänker att den inte har utförts korrekt. Jag bor i Sigtuna. Har någon några rekommendationer?

Vad är det som du misstänker inte är rätt då?

V Vector skrev:
Vad är det som du misstänker inte är rätt då?
Det är bland annat mycket mangan trots att jag har behövt satta in ett filter system. Eftersom det är ett relativt nytt hus så anmärkte besiktnings mannen under två års besiktningen att det kan bero på att pumpen sitter för långt ner och att brunnen behöver spolas- men jag vet ju inte mycket om brunnar sã tänkte bäst att få den besiktad innan det är dags att byta filtern igen (vilket kostade mig 60000kr!).

Jag vet då inget borrföretag som tar ansvar för vattenkvaliten. Det får oftast husägare brottas med . Mangan som följer med grundvatten går inte att spolas bort utan måste filtreras. Hur illa det är med vattenkvaliten visas ju på ett vattenprov å då utefter vattenprovet brukar ju seriösa vattenfilterföretag ta fram lösningar på filter. Är det satt ett filter å det inte fungerar så är det ju dom som levererat det som är boven så länge inte har ändras vad som ska filtreras

• Gilla
Tootikii och 2 till
  • Laddar…
S Sitika Lynch skrev:
Jag letar efter ett seriöst företag som kan göra en inspektion av min borrade brunn (cirka 3 år gammal), eftersom jag misstänker att den inte har utförts korrekt. Jag bor i Sigtuna. Har någon några rekommendationer?
De finns tyvärr inga garantier på kvalitet eller kvantitet när man borrar brunn för vatten. De ända du kan göra är att använda filter från någon återförsäljare för att få bättre kvalitet. Där jag befinner mig har vi höga värden på uran och vi får använda ganska dyra filter för att få det drickbart.

Jag skulle vilja veta om ett företag inom detta område kan bedöma om pumpen är placerad för lågt och om brunnen eventuellt behöver spolas. Min tanke är att en enklare åtgärd kanske kan minska mängden vatten som behöver filtreras.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.